Jump to content

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
The new album won't dissapoint us! Muse have only become greater and greater for each album they've released.

(Except for absolution and b & r. They are both equal)

Looking forward to see them live in Sweden and i hope they play the old songs as well.

 

cheers!

 

Bara jag som tycker de tappat stinget då.. (säger inte att de senaste är dåliga, men för mig är Muse fortfarande Showbiz och Origin of Symmetry. Sen är det inte Muse längre..)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest coyccoyc

Hi, people and muse fans from Sweden!:musesign:

Actually, i`m from Latvia.

I`m writing here because of the New Tour of the Resistance.

My problem is that they don`t give performance in Riga, like it was previous time. And i`m quite sad about this thing :supersad:

But you are the nearest country where i can get, coz airplane tickets are really cheap now so it`s an opportunity to get to the Concert in Stckholm (24th of oct. - it`s saturday so i don`t even miss the schooll)!!! :awesome:

I thought that if I ask for a help from muse fans from other countries I won`t do the wrong thing. I thought if i saw that post somewhere i would definetley help him/her.:happy:

My problem is that I just don`t know the town and i`m quite afraid to go to the unknown place alone, where i have no friends. So i doubt.:erm:

And i have money for the ticket to the concert and the airplane, but the hotels are quite expensive in Stockholm, so maybe someone could help me with the place to sleep one night because i`m afraid of night alone in the streets. :(

Link to comment
Share on other sites

Heia Sverige

I live in Stavanger (Norge) and am desperateøly looking for 4 seats for the gig at Hovet. I need seats as my 2 kids are desperate to come also, and will not see standiong (my son is onloy 13).

PM me or email at jonebarl@hotmail dot com

 

Tussen takk:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hey guys!!

I am Laurianne from France, but currently living in Östersund (Sweden) for my studies. I cannot miss an occasion to see MUSE in live so I bought a ticket for Stockholm. But I am going there alone and I don't know anything about Stockholm, and especially I don't know where to sleep. Do you think I can find a cheap hotel close to the hovet arena ? If you have some advises to give me, it would be really nice.

 

I look forward to be there and maybe meet some of you!!

 

Muse Rocks

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Bara jag som tycker de tappat stinget då.. (säger inte att de senaste är dåliga, men för mig är Muse fortfarande Showbiz och Origin of Symmetry. Sen är det inte Muse längre..)

 

jag håller med dig och håller inte med dig, hur konstigt låter inte det? ;) saknar tiden då man sa "muse" och den man sa det till tittade på en och sa "vaddå sadu att dom hette sa du?" Blir lite trött när man går på ett stort gig och ser hur publiken går på som galningar på de 2 mest hit-likande spåren från senaste plattan men sätter sig ner och gäspar när de riktigt jävla bra låtarna spelas. Men det är väl så att det man inte trodde skulle hända har hänt. Tack vare Showbiz och Origin of Symmetry kommer de i alla fall vara världens bästa band;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fan att jag inte kunde ta mig till konserten! Jag hade varken råd eller någonstans att sova, eftersom jag var i sthlm 2-4 oktober för att se Detroit-St. Louis så hade jag inte råd att åka samma månad en gång till.. otur att jag planerade hockeyresan långt innan jag visste att Muse skulle ha konsert samma månad :( Då hade jag lugnt gått på Muse konserten istället!

Link to comment
Share on other sites

Några tappra muse-are från sverige som ska hänga på datorn imorgon inför presale-släppet? I know I will....

 

vad jag läst mig till kan vi som inte bor i UK endast hämta biljetterna på plats i england om man bokar via seetickets, och detta endast 1 timme innan konsert, jag kan ha fel i och för sig ;o

Link to comment
Share on other sites

vad jag läst mig till kan vi som inte bor i UK endast hämta biljetterna på plats i england om man bokar via seetickets, och detta endast 1 timme innan konsert, jag kan ha fel i och för sig ;o

 

nej det ser ut som att du har rätt.. och där försvann mina chanser att hamna i fösta stå-området... det ser inte ut som att man kan avboka biljetterna heller... faan skulle ha haft is i magen och köpt på fredag istället... :( :( :(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

har ganska precis börjat lyssna på muse och verkligen älskar deras musik. såg att dom var i sverige i oktober. KILL ME. jag vill ju se dom live :( men såg att dom spelar i london och tyskland osv nästa år. problemet är att ingen jag känner lyssnar på dom och det känns ju inte såååå lockande att dra till ett annat land helt själv :(

 

någon som ska se dom nästa år? konsertkompis sökes alltså! hahaha. nå mig på; moalampa@hotmail.com eller moa lampa @ facebook. är aldrig inne på msn så det bästa vore att bli vän med mig på fb bara :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

mooamooa, sökes konsertkompis fortfarande? Isf haru en frivillig här! :D ingen av mina kompisar e viillig att gå med mig på konserter, o min syra har tröttnat på att gå med mig... -.-''

skulle också behöva någon att ta upp en ide med..om hur man kan få hit Muse 2010...kanske.. :3 adda min msn?? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag vill så hemskt gärna att de ska komma hit i år, var på Hovet och det var så jävla bra! Det var den bästa kvällen i mitt liv, fast tyvärr hade vi jättedåliga platser så vi såg inte matt hela tiden när de var uppe på de dära pelarna eller vad man ska kalla det. Det var lite synd, för matt är ju så himla go!:happy: Men när de inte var uppe där så såg vi han och det var awsume! om de inte kommer till sverige kommer jag bli sönder deppad..

 

Kul att det är lite svenskar här också! :p

Link to comment
Share on other sites

hur många här ska på wembly den 10? ska dit med 2 komisar men vore kul att träffa lite svenskar:)

 

annars vad tycker ni om ryktena om muse till hultsfred? känner mig kluven av att det blir mycket fjortispublik, men men, allt för muse:D:LOL:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...