Jump to content

Belgische Musers Thread


LiSN

Recommended Posts

Ik was erbij en vond zijn uitvoering van "Ne Me Quittes Pas" een beetje zwakjes eigenlijk :$ Op zich was er helemaal niets mis met zijn stem, hij heeft heel goed gezongen en zijn Frans heeft idd iets sexy, maar ik vond het ongepassioneerd, wat in een lied als Ne Me Quittes Pas juist het belangrijkste is. Maar kom, grote artiesten coveren is àltijd moeilijk, en 'k vond het leuk om hem bezig te zien!!

 

Jasper Steverlinck heeft ons daar overigens ook verrast met een cover van "United States Of Eurasia"! En 't was één en al bombast tijdens dat lied: het orkest, de stem van Jasper, het lied op zich, acrobaten in de lucht achter mij, vuurwerk boven het Europees parlement, al het gedoe op 't podium,... Ik wist effe ni meer waar eerst te kijken :LOL:

 

Komt daar nog eens bij dat ik daar als enige stond mee te kwelen, en ik zag zo verschillende verbaasde blikken in mijn richting, zo van "tiens, die kent da precies? Is da zo bekend?". Naar verluidt had Sofie exact hetzelfde voor, spijtig dat we mekaar niet gevonden hebben :)

Link to comment
Share on other sites

Hi guys I am not from Belgium but i love Belgium and i like to visit the beautiful Belgium, Specially it becomes the President of EU.

 

Hello :) Nice to hear some positive comments on our little country. Do you often visit Belgium? What cities have you visited?

Link to comment
Share on other sites

Jaja, al toen de allereerste noten weerklonken stond ik daar van "hoor ik dat goed??? Da's toch United States Of Eurasia? :eek:"

 

En trok het een beetje op iets: ik vond van wel! Het live orkest klonk sowieso geweldig, de mannen van Muse zelf zouden waarschijnlijk jaloers geweeset zijn :) Vroeg of laat staan die zelf wellicht eens met een heel orkest op het podium. En Jasper: tja als er één man is in Vlaanderen die zich aan Bellamy-vocals kan wagen, is hij het wel. Hij deed dat bijlange niet slecht, maar wat ik niet snapte, is waarom hij in de hoge stukken wat aanpaste en niet voluit ging. Nochtans, hij zou het kunnen he... Ik heb hem met Arid live ook al serieus zijn strot weten openzetten, hij kan het.

 

Filmke: ik heb al zitten zoeken, maar niks gevonden. En zelf was ik direct beginnen filmen toen ik doorhad dat het USOE was, en na tien seconden kreeg ik "memory card full" :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

ooh balen. Maar wie weet komt het nog wel op youtube terecht.

En ja, Ik heb wel het gevoel dat hij dat kan. En zo hebben we er hier niet veel rondlopen. Alleen mss nog die pipo van Zornik, maar dat zou mss wel wat bizar zijn.

Link to comment
Share on other sites

Ik was erbij en vond zijn uitvoering van "Ne Me Quittes Pas" een beetje zwakjes eigenlijk :$ Op zich was er helemaal niets mis met zijn stem, hij heeft heel goed gezongen en zijn Frans heeft idd iets sexy, maar ik vond het ongepassioneerd, wat in een lied als Ne Me Quittes Pas juist het belangrijkste is. Maar kom, grote artiesten coveren is àltijd moeilijk, en 'k vond het leuk om hem bezig te zien!!

 

Jasper Steverlinck heeft ons daar overigens ook verrast met een cover van "United States Of Eurasia"! En 't was één en al bombast tijdens dat lied: het orkest, de stem van Jasper, het lied op zich, acrobaten in de lucht achter mij, vuurwerk boven het Europees parlement, al het gedoe op 't podium,... Ik wist effe ni meer waar eerst te kijken :LOL:

 

Komt daar nog eens bij dat ik daar als enige stond mee te kwelen, en ik zag zo verschillende verbaasde blikken in mijn richting, zo van "tiens, die kent da precies? Is da zo bekend?". Naar verluidt had Sofie exact hetzelfde voor, spijtig dat we mekaar niet gevonden hebben :)

 

Haha ja zo stond ik daar ook. iedereen naar die akrobaten achter ons aan het kijken, ik stond precies in de verkeerde richting en dan nog eens heel hard en vals aan het meezingen :p haha mja, het was leuk :D

 

ik vond de covers van Brian ook niet echt geweldig, maar het was fantastisch om hem onverwachts nog eens te zien, me happy :D

 

oh en Ilse, ik kan geen nachtje doortrekken en dan naar het werk gaan, dan val ik in slaap achter de pc

ik zoek toffe mensen die nog richting binnenland rijden de donderdagnacht, dan hooopen dat ik nog een ticket heb en als dat allemaal gelukt is, dan zal ik hopelijk verlof vragen en krijgen op het werk voor de donderdag :p

Link to comment
Share on other sites

en om iedereen tegen mn kar te krijgen: ik vind jasper zn stem mooier dan die van matt, matt klinkt soms een beetje krijserig terwijl jasper een heel warme stem heeft.

 

ik vond het dan ook fantastisch gecovered

Link to comment
Share on other sites

Wel Sofie ik hoop dat het u lukt voor Pukkelpop, net gelezen dat de combitickets uitverkocht zijn... Voor de dagtickets zal het dus ook niet erg lang meer duren...

 

En Luxemburger Queen: jep, orkestje! Wat een geheugen, ik heb het nochtans zelf ook gezien op tv, maar 't zat al ver weg. Al moet ik er ook aan toevoegen dat het al bij al nog een klein orkest is, voor zover ik kan zien en horen. Ik zou ze echt eens willen zien optreden met een heus symfonisch orkest. En dan niet à la Metallica, zo van "we spelen gewoon onze liedjes en oh kijk? Er zit een orkest achter ons?", maar echt, beetje zoals Serj Tankian recent heeft gedaan: liedjes volledig terugbrengen tot enkel piano, en dan alles helemaal opnieuw herschrijven en opbouwen voor elke sectie van 't orkest apart.

 

Of waarom ook niet, een heel concerto zoals Deep Purple ooit heeft gedaan! Muse is er de band voor, die kunnen het :yesey:

Link to comment
Share on other sites

en om iedereen tegen mn kar te krijgen: ik vind jasper zn stem mooier dan die van matt, matt klinkt soms een beetje krijserig terwijl jasper een heel warme stem heeft.

 

ik vond het dan ook fantastisch gecovered

 

Haha post dat eens op de thread over Jasper, in de "Muse In The Media" sectie. Durft ge? :LOL:

 

Nee serieus, ik vind al bij al Matt zijn stem mooier, maar da's een kwestie van smaak. In Jasper zijn stem zit zo'n bepaalde klank die ik niet kan omschrijven, maar die mij een tikkeltje stoort, zeker op plaat. Live klinkt hij beter. Wat Jasper wél heeft dat Matt niet heeft: hij kan met meer gevoel zingen, meer emotie in zijn stem leggen. Matt zingt zuiver en juist, maar "plattekes" vind ik soms :LOL:

Link to comment
Share on other sites

ben ik helemaal mee eens. Jasper heeft idd die emotie in zijn stem. Wat toch ook zwaar kan foutlopen met het foute nummer. Maar als het juist zit, dan heeft dat wel wat.

Maar ik verkies Matt. Hij kan toch veel met zijn stem aanvangen. Als ik iets akkoestisch hoor van hen, dan krijg ik het helemaal. En nog meer. Matt slist soms een heel klein beetje. Geen idee waarom, maar ik vind dat sexy bij mannen. (zolang het subtiel slissen blijft). Maar volgens mij slist Matt harder als hij dronken is. Wat zou ik dat eens willen horen. :D

 

Over dat orkest-gedoe... oooh helemaal. Geloof me, binnen 10 jaar ofzo staan die op de Night of the Proms of iets dergelijks, met aangepaste nummers (Matt zou Matt niet zijn als hij dan weer wat aan hun muziek gaat sleutelen). Maar als dat ooit gebeurt... zou ik zowiezo gaan en het niet erg vinden dan nog een aantal keer daar te gaan tappen. (op dit moment ben ik er niet zo gek op om meerdere keren NOTP te tappen in 1 week, maar het helpt om de in de grote, coole dingen binnen te geraken)

Link to comment
Share on other sites

Ik verkies ook Matt, maar jij zegt dat je het helemaal krijgt als ze akoestisch spelen, en het is net dan dat ik vind dat hij wat tekort schiet. Het is net in akoestische sets dat ik graag hoor dat er met veel gevoel wordt gezongen, vandaar... Hoe dan ook, dit zijn details, ik vind hem een geweldig goede zanger, en als ik dan toch eens zin heb om wat emotie te horen, dan zet ik wel een andere cd op :)

 

Muse op NOTP zie ik niet zo snel gebeuren eigenlijk, maar wel een gelijkaardig optreden van henzelf. En zoals je zegt: Matt zou Matt niet zijn als hij dan ook niet volop zou gaan sleutelen aan de muziek. Al zal hij het niet makkelijk hebben, want hij moet zorgen dat er nog een rol weggelegd blijft voor Dom en Chris, zonder het een gewoon rock-optreden-met-orkest-erachter te laten worden. Maar hij is creatief genoeg, hij moét het gewoon eens doen!

Link to comment
Share on other sites

ik krijg het van Matt zn gemompel, ik versta er nooit iets van :p kan ook aan mij liggen :p

 

ik denk dat ik weet wat je bedoelt in Jasper zn stem Ilse, maar dat vind ik net mooi

En moest ik regelmatig posten op andere delen hier op het board dan ging ik zeker mn mening zeggen in main muse of whatever, maar nu zou het alleen maar overkomen als: de nieuwe die hier is omdat ze iemand muse heeft horen zingen, hoewel dat niet waar is, dus laat ik het maar ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...