Jump to content

Belgische Musers Thread


LiSN

Recommended Posts

ow, ik had nog niet aan de criminaliteit gedacht. Ik ben opgegroeid in Antwerpen en heb 3 jaar in Johannesburg gewoond en ik leef nog.

Het ging er meer om dat de mensen daar standaard enkel Frans of Engels tegen mij spreken. Waar is het Nederlands gebleven? Jammer:(

 

Altijd eerst Nederlands spreken en even (vriendelijk) aandringen ;) Velen beginnen uiteindelijk toch nog in 't Nederlands, ik merk dat er al bij al veel Franstaligen zijn die het gewoon niet goed durven of uit gemak in 't Frans beginnen, maar het echt niet per se vertikken om NL te spreken. Je moet ze een beetje dwingen he! :p

 

Maar los daarvan is het natuurlijk zo dat je als je uitgaat, er altijd ook een grote kans is dat je door iemand Franstalig wordt aangesproken. Het is een tweetalige stad, 't is altijd een beetje geven en nemen.

 

Wat mij veel meer ergert is boeken of kaartjes kopen. Dan merk je echt dat winkeliers echt niet meer inzitten met NL-taligen. Bij Fnac bvb is de verhouding echt schandalig: in 't NL een basisaanbod en in 't FR een MEGA aanbod. En dit probleem is sterk aan 't uitdeinen buiten de Brusselse grenzen. Nu heb ik het bij bvb Dreamland Halle of Dilbeek ook al moeilijk om NL kaartjes te vinden. Dààr word ik dan wel erg boos van. Straks moet ik naar Gent of A'pen voor zulke dingen, belachelijk gewoon.

Link to comment
Share on other sites

de laatste keer dat ik in Brussel ging winkelen, weigerde ik Frans te spreken (ik ben er ook ni meer zo goed in) en ipv Nederlands te spreken, begonnen ze int Engels (en ik ben het iets te gewoon Engels te spreken)

En dat van de Fnac... heb ik gemerkt. Echt schande

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Tja, ik snap dat wel...

 

Hier is te veel vrouwenpraat he ;)

 

Serieuzer topic: ik ben (wederom) gedegouteerd over het laatste nieuws uit Amerika, ivm dienen Troy Davis... Iedereen maar commentaar geven op het "primitieve Midden-Oosten" maar in het fantastische Amerika is het niks beter: een vermoeden van moord is blijkbaar genoeg om zelf aan het moorden te gaan :stunned: Vanwaar komt toch altijd dat geleuter over "The American Dream", daar is nu eens niks waar wij als Europeanen over zouden moeten dromen!

Link to comment
Share on other sites

Die droom is al lang vervlogen in mijn mening. Ik ben te druk over de Nederlandse politiek te lachen met Wilders die stomme uitspraken doet (what's new)

 

ja zalig. Hebben wij niet zoveel last van. Geen regering, maar de reden waarom de vorige is gevallen, is ondertussen opgelost. België heeft nog nooit zo goed gedraaid :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

wooow scary toestanden in mijn iTunes.

Ik klik op een nummer van Muse, klik dan op de Genius-knop en de eerst volgende artiesten waar die mee komt is Mika en Lady Gaga.

Ofwel is mijn iTunes tilt geslagen ofwel kijkt hij naar hoe de artiesten er wel eens durven bijlopen. :erm:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
wooow scary toestanden in mijn iTunes.

Ik klik op een nummer van Muse, klik dan op de Genius-knop en de eerst volgende artiesten waar die mee komt is Mika en Lady Gaga.

Ofwel is mijn iTunes tilt geslagen ofwel kijkt hij naar hoe de artiesten er wel eens durven bijlopen. :erm:

 

Haha de gelijkenis met Mika snap ik nog wel, 't zal wel iets met het stemgeluid te maken hebben :LOL:

 

 

De hoge stemmetjes groeten elkaar:tumblr_legb1a0ZqA1qf3732o1_500.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Zeg mannekes (en vrouwkes), ik heb vorig jaar in Parijs heel toevallig een zalige band ontdekt en zou het leuk vinden als jullie ze ook eens checkten.

 

De band heet Viza, afkomstig uit Californië, en 't is een olijke bende van negen man, van heel verscheiden afkomst en dat is ook te horen in hun muziek. Veel verschillende invloeden, maar toch een duidelijk rock-sausje eroverheen, ik weet niet waarmee ik ze moet vergelijken maar misschien gaat het zowat in de richting van Gogol Bordello, vermengd met Flogging Molly en Dropkick Murphys ofzo :)

 

Ze proberen nu vooral naamsbekendheid te krijgen in Europa (en ook nog steeds in Amerika), en 'k heb mijzelf geëngageerd om hen daarmee een beetje te helpen ;)

 

Clipkes:

http://www.experienceviza.com/Viza/Film.html

 

Artikel dat ik over hen schreef - wordt nog uitgebreid:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Viza_%28band%29

 

En de facebook pagina - liken en sharen als je ze goed vindt! ;)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Viza_%28band%29

 

 

'Word of mouth' is momenteel heel belangrijk voor hen, vandaar! In december komen ze al naar oa. Frankrijk, Duitsland, Italië etc, en 'k hoop dat ze uiteindelijk ook in België geboekt raken, in een klein zaaltje of op een festival. Of een plaatsje op één van de kleine podia van Pukkelpop zou helemààl te gek zijn :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

nice, ni slecht. Die wil ik wel eens op een mooie namiddag op een festivalleke tegenkomen.

 

Tis trouwens rustig hiere. Alles goed met iedereen?

 

Ik ben druk bezig met veranderingen in mijn toekomstig huisje. Veel te doen, en ik wil eind november verhuizen. pffff, zwaar...

Link to comment
Share on other sites

Wel ik zou da ook wel goe zien zitten om ze op één of ander festival te zien hier, gewoon feestje bouwen ;)

 

Voor de rest gaat alles hier gewoon verder zijn gangetje... Zelfs niet eens aan't werk in een "toekomstig huisje" :rolleyes: Eerst de belachelijk hoge prijzen trotseren en proberen iets betaalbaars te vinden waarin ge niet alles moet afbreken en herbouwen om een deftig huis te hebben... Zucht. We maken het ons moeilijk door rond Brussel te willen blijven, maar Inge: ik veronderstel dat ge da ook al kent, want rond Antwerpen zal 't al ni veel beter zijn :)

 

En waar gaat ge wonen? Véél werken te doen of eerder kleinere opknapwerkskes?

Link to comment
Share on other sites

rond A'pen ist idd niet beter.

Ik ga in Merksem wonen. Het was het huis van mijn grootmoeder dat ik overkoop van mijn vader en nonkel. Dus dat is al handig. Anders zou het ook niet gaan vrees ik. En qua werken valt het mee. Schilderen en behangen, nieuwe badkamer. en wat aanpassingen in de keuken.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...