Jump to content

Belgische Musers Thread


LiSN

Recommended Posts

Da's maar een gedacht. Los van het feit dat het duur is, dat ge u nooit met stappen groter dan 20cm kunt verplaatsen, dat ge er met een dagticketje ni eens kunt overnachten tenzij ge nog eens 20EUR extra afdokt en uw tentje nergens nog kwijtgeraakt, dat de groepen op de twee podia altijd tegelijk geprogrammeerd staan, dat ge tussendoor dan altijd een uur staat te koekeloeren voor lege podia, dat ge nergens eens op uw gemak in 't gras kunt liggen zonder ne voet in uw gezicht te krijgen, dat ge er elk jaar weer een bende rappers of "steekdiehantjesindelucht" zever moet trotseren, dat ge als ge pech hebt geen steek ziet op uw camping, en nog enkele van die kleine minpuntjes, vind ik het best wel een leuk festival hoor!

 

:facepalm::LOL:

Link to comment
Share on other sites

Tja de affiche van Pukkelpop staat altijd vol met vrij onbekende namen en écht wel alternatieve dingen, dus daar moet je voor zijn. Maar puur voor het festival op zich vind ik het echt stukken beter, ontspannender, gezelliger. Werchter is bij mij gewoon "zoveel mogelijk mensen op één wei krijgen door zoveel mogelijk van de populairste acts te boeken". Maar 'k amuseer mij daar meestal ni echt, gewoon genieten van de bands die ik wou zien en weer naar huis.

 

Maja ieder zijn ding idd. Als er elke dag zo'n 80.000 man naartoe gaat, kan ik ni beweren dat de Schuermans het slecht doet, dus welke kritiek dan ook zal hem worst wezen :LOL:

Link to comment
Share on other sites

ik vind het daar net minder gezellig dan op werchter. het is daar zooo groot, ik loop verloren en kheb geen publiek gevoel, ik vind de mensen onvriendelijk en afstandelijk en elke keer ik er was, was het weer kl*** :p

en ja ik geef het toe, ik ga niet naar een festival om dingen te ontdekken, ik kijk niet graag naar bands waar ik niks van ken, ik verveel mij dan na 3 liedjes... dusja kijken naar wat ik wel ken en waarbij ik helemaal uit mijn dak kan gaan ligt mij beter ;) ge betaalt genoeg geld, dan wil ik ook de grote dingen zien :p

Link to comment
Share on other sites

Dat het héél groot is, is een feit, maar ik vind de sfeer daardoor net aangenamer, tenzij op de extreem drukke dagen. Maar da's meestal alleen maar de zaterdag, of een dag dat er écht een populaire groep komt (zoals toen Metallica kwam, grr). Maar de eerste keer liep ik ook wel verloren hoor. "Wie, wélk podium? Shit, gemist! Oh nee, we zijn mis, chateau is dààr!" :facepalm::LOL: Maar ik hou van de ruimte die er is om gewoon te chillen, de bankjes, de ligweide met de tyipsche vlagjes,...

 

Onvriendelijke mensen? Da's mij nog niet echt opgevallen, noch op Werchter, noch op Pukkelpop. Ik denk dat dat eerder een kwestie van geluk is, je hebt altijd vriendelijke en onvriendelijke mensen... Wel heb je op Pukkelpop misschien een deel hautaine mensen die neerkijken op Werchter, puur omdat het "commercieel" is, en ze denken dat ze zelf oh zo cool zijn omdat ZIJ naar het alternatieve Pukkelpop gaan... Maar daar lach ik eens goed mee. Op Werchter lopen ook zo'n wannabes rond op andere vlakken...

 

Wat dat geld betreft: vandaag gehoord dat de prijzen wéér een stuk omhoog zouden zijn gegaan voor Werchter :stunned: 'k Ben zwaar aan't twijfelen: to Muse or not to Muse :LOL: Ik hoop dat dit bij Pukkelpop ongeveer onveranderd blijft, 135 EUR voor drie dagen met camping inbegrepen vind ik netjes :happy:

Link to comment
Share on other sites

Alhoewel toen ik proefwerkweek en Muse tegelijk zei vond ze het niet zo leuk :facepalm:

 

:LOL:

 

Ikzelf zou ook al sneller beslissen om er die donderdag heen te gaan, als ik met mijn ticket van 80EUR op zijn minst ook kon overnachten. Op donderdag krijg je al een veel kortere festivaldag zonder dat het een cent goedkoper is, en dan moet je 's nachts nog zien thuis te geraken. En dan maar roepen "gebruik het openbaar vervoer!". Jaja, welke trein rijdt mij om 2u 's nachts nog naar huis???

Link to comment
Share on other sites

ff iets totaal random: waarschijnlijk zal Sofie nu denken dat ik van een andere planeet kom, maar ik heb net ontdekt dat Brian Molko geboren is in Brussel, naar school is geweest in Luxemburg en dat hij bijgevolg ook vloeiend Frans spreekt!? Wel wel wel... :LOL:

Link to comment
Share on other sites

:LOL:

 

Ikzelf zou ook al sneller beslissen om er die donderdag heen te gaan, als ik met mijn ticket van 80EUR op zijn minst ook kon overnachten. Op donderdag krijg je al een veel kortere festivaldag zonder dat het een cent goedkoper is, en dan moet je 's nachts nog zien thuis te geraken. En dan maar roepen "gebruik het openbaar vervoer!". Jaja, welke trein rijdt mij om 2u 's nachts nog naar huis???

 

Das geen probleem, gewoon al een week van te voren leren.

Maar inderdaad, terug naar huis komen.. ik was al aan 't stressen met Rammstein dat we de laatste trein niet meer zouden halen..

 

ff iets totaal random: waarschijnlijk zal Sofie nu denken dat ik van een andere planeet kom, maar ik heb net ontdekt dat Brian Molko geboren is in Brussel, naar school is geweest in Luxemburg en dat hij bijgevolg ook vloeiend Frans spreekt!? Wel wel wel... :LOL:

 

Goeiemorgen :p Hij's ook nog jarig vandaag eh!

Link to comment
Share on other sites

ff iets totaal random: waarschijnlijk zal Sofie nu denken dat ik van een andere planeet kom, maar ik heb net ontdekt dat Brian Molko geboren is in Brussel, naar school is geweest in Luxemburg en dat hij bijgevolg ook vloeiend Frans spreekt!? Wel wel wel... :LOL:

 

jaja, hoewel hij vroeger nog mooi Frans sprak en dat er nu meer en meer een engels accent doorkomt...

 

ohja en ik ben nu ook ff niet te spreken over werchter

nu al tickets in voorverkoop? en koop maar ff snel anders betaalt ge 20 euro meer dan vorig jaar

we flippen helemaal zeker :mad:

Link to comment
Share on other sites

Geluk gehad. M'n neef had nog tickets over voor de stadion gig in Nederland. Vind de prijs wel vrij hoog, maar ik wil ze toch eens in een stadion gezien hebben.

 

Wsl ga ik ook donderdag naar werchter, maar geen volle 4 dagen meer. Dan ga ik liever naar dour.

Link to comment
Share on other sites

Geluk gehad. M'n neef had nog tickets over voor de stadion gig in Nederland. Vind de prijs wel vrij hoog, maar ik wil ze toch eens in een stadion gezien hebben.

 

Wsl ga ik ook donderdag naar werchter, maar geen volle 4 dagen meer. Dan ga ik liever naar dour.

 

Het is niet in 't Goffertstadion... maar Goffertpark, ligt like 10 meter ervanaf volgens mij..

Link to comment
Share on other sites

jaja, hoewel hij vroeger nog mooi Frans sprak en dat er nu meer en meer een engels accent doorkomt...

 

ohja en ik ben nu ook ff niet te spreken over werchter

nu al tickets in voorverkoop? en koop maar ff snel anders betaalt ge 20 euro meer dan vorig jaar

we flippen helemaal zeker :mad:

 

'k Heb uiteraard meteen een filmke opgezocht op YouTube om zijn Frans te horen en idd, hij spreekt mooi Frans maar het Engels zit er duidelijk in en af en toe vond hij toch het exacte woord ni meer :) Maar 't was toch een charmerender Frans dan "wieponzamatendwezze" :LOL:

 

Werchter: idd ik heb het ook gelezen. En ERGENS snap ik héél goed wat hij doet, het zal tenslotte toch opnieuw uitverkocht raken en hij wéét dat Werchter in vergelijking met bvb de Engelse festivals nog heel goedkoop is. Hij (of Clearchannel...) probeert zijn festival duidelijk bij die andere festivals aan te sluiten, volgens mij om vlakaf de concurrentie aan te gaan met Reading en Glastonbury, want die verkopen hun tickets ook lang voor er nog maar één naam bekend is. Maar ik vind het doodzonde, alle charme die er nog over was zal volledig verdwijnen. Ik hoop dat Chokri over een paar jaar ni even zot wordt :(

 

En waar ik nog méér voor vrees: dat heel wat Werchter-publiek uit pure "miserie" dan maar naar Pukkelpop gaat overstappen, wat op zich niet erg is, maar het gaat van Pukkelpop ook een super-druk en overbevolkt festival maken, en wie weet gaat Chokri dan gewoon dezelfde toer opgaan. Hij zegt wel "maximumcapaciteit bereikt en ik ga NIET uitbreiden", maar we zullen nog eens zien als zijn festival vijf jaar op rij uitverkocht raakt...

Link to comment
Share on other sites

mja ik vind zo'n dingen belachelijk

ok naar een festival ga je mss ook voor de sfeer en blijkbaar gaat bijna iedereen alleen voor de sfeer

maar ik ga echt om de dingen die ik wil zien... kvind het dan ook belachelijk dat ik daarom meer moet betalen maarja

sebiet moet ik nog naar oversized pukkelpop *sulk* ;):p:LOL:

Link to comment
Share on other sites

Tja als ik naar Werchter ga is het ook PUUR om bepaalde groepen te zien die ik absoluut wil zien, en dat is tot heden twee keer gebeurd :LOL: Maar als 't is om een heel weekend ergens te zitten, is het OOK wel voor de sfeer dat ik het doe. Ik beschouw het als een weekendje "vakantie". En als er eens niets speciaals te zien is (en laat dat bij Werchter nu VAAK het geval zijn, gewoon al omdat ze beide podia altijd gelijk programmeren en er daartussen telkens dode momente zijn), dan heb ik graag nog wat te genieten, ipv gewoon in 't gras te gaan zitten wachten tot de volgende groep begint... Het is het "totaalpakket" :LOL: En de muziek natuurlijk, er zijn op Pukkelpop altijd wel genoeg groepen die ik wil zien.

Link to comment
Share on other sites

Van de namen die tot nu toe bekend zijn voor Werchter wil ik eigenlijk alleen Muse zien, en die heb ik nu al 8 keer gezien :rolleyes: De rest van de lineup gaat mij toch echt van mijn sokken moeten blazen om nog de volle 4 dagen te gaan ze, en als de rest van donderdag op niks trekt misschien maar helemaal ni gaan. In de plaats nog es naar een ander Europees festival, Rock am Ring of zo :) Of nog es Sziget, da was nog es een cool festival :happy:

Link to comment
Share on other sites

Sziget klinkt gewoon als vakantie vind ik :happy: zo ver weg... maar ik weet niet of ik met de warmte zou omkunnen :)

Zo ver is 't ni hoor, maar een uurtje vliegen of zo. En het ligt in Boedapest, dus da's ook al makkelijk, moet ge ni nog ergens naar een veld in de middle of nowhere. En het is er ni per se warmer dan op Werchter op een goe jaar :) En sommige jaren verzuipen ze daar ook in de regen... EN het is veel goedkoper dan Werchter, voor een dubbel zo lang festival. Dus geen enkele reden om ni te gaan! :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...