Jump to content

Jobby

Members
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    13

Everything posted by Jobby

  1. I guess it’s time they go back towards a more serious (by their standards) album, since that seems to be a rough pattern they follow. No idea what sonic landscape that’ll take the form of though and I’ve given up wanting/guessing tbh 😂 Would quite like some more ‘weird’ stuff, whatever they go for. More experimental combinations of genres/instruments/tones that they’re not used to. Always refreshing to hear them strip things back slightly and make a song or two that’s less ‘busy’ as well, whatever the genre.
  2. Sad as it sounds, I genuinely do not know what I’d do with myself if Muse went on a hiatus like that. Maybe listen to some other bands, find new hobbies and save up enough money to move out. Christ, I’d be lost. Don’t think it’d have much of an effect on the ‘quality’ though anyway. They pick whatever vibe they’re feeling and put it out. You’ve just gotta hope it’s a vibe that you’re into. Course, you can like the vibe but not how they tap into it but I don’t think that’s ever a product of rushing themselves. wtf
  3. Yeah I’ve backed that idea before but I’m struggling so much atm after just 6 months without them sooooo nah, not for me thx. So starved of Muse stuff but constantly have them on the brain atm 😩 even if we just had announcements about Global Goal or RAH to look forward to but nope...tumbleweeds atm
  4. TAB would be the most likely to me. Other than that, maybe The Void or even PIB if they feel that’s been on more than enough films at this point.
  5. I think it’s a combo of this and the tour tbf. There just wasn’t really owt to talk about after a while of every show being the same and with people also having to get used to the new software (which I’ve not been keen on either but maybe I’m grumpy and don’t like change), being logged out every week, etc. there just ain’t much incentive to drop in. People had been noticeably dropping off since Drones but that one-two punch was hella effective. Part of me wonders if it’s just the way online music discussion is going - why have one account per band forum rather than just an account on a mass site (e.g. reddit) where you can flick between whatever interest you want. This board did well to last so long imo, don’t have much experience with others but, from what I’d see, other band forums would be a lot less active. Be interesting to see what pickup there is when the next album’s buildup hits, or if it’ll just be too late. I suspect the latter though tbh 💔 might have to actually nut up and get a reddit account after years of slagging it off fml
  6. ffs alllllways awkward aren’t they ”more announcements in the coming weeks” hmm some speculation it might be The Who though, which make sense tbf but why not announce that straight away?
  7. “we might have two shows later this year” “might be one other thing we’re doing at the RAH” but then I’ve just realised he also says they ‘might’ do Global Citizen so I think he’s just using it flippantly 😅 we’ll see today
  8. Well plus there’s the extra link of that original Meg performance being for the TCT too. Would reeeeally love some kinda nod to OOM, obviously...a Showbiz b-side, demo PIB...but not gonna get my hopes up. 😁😁😁😁😁 that said, coulda done with an even longer break before bloody queueing up at 5am again lmao Edit: though, then again, depending when that interview was filmed (seemed v recent), why would Matt only say it was a maybe if they’re literally about to be announced? 🤔 guess we’ll find out tomoz, if it’s not TCT then I’ll be vvvv curious
  9. So we’ve had our first crumb of news! ...buuuut unfortunately it makes this thread likely redundant for a good while since work on LP9 is apparently gonna start towards the end of this year, meaning we probably won’t see a release until mid-late 2021 💔 Anyway, let’s get this in early to quell the absolute torrent of posts I’m sure are just around the corner. Other than that, seems like we’ll be returning to the traditional album release format as opposed to the staggered one for ST but that’s all we know so far. No hint of a direction yet. I’m excited at least 😁
  10. Yeah, March/April is usually when the TCT shows happen. Would make sense I guess, been a long time since they’ve done it and a charity show is worth stepping off a break for as a one off. Doubt they’ll do a ton of rehearsal for it though so wouldn’t expect much special. Maybe organ Meg as a throwback at most.
  11. 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔 Teenage Cancer Trust 20th? (also v cute about the 2nd baby)
  12. Ikwym and thought that myself but when I say ‘good enough to make the album’, I sorta mean ‘an’ album, if that makes sense. B-sides have a kinda distinct ‘yeah we’re kinda throwaway/inconsequential’ vibe to me, even if they’re not bad. So while Showbiz isn’t as strong as Origin, I’d still only take the same few of its b-sides on the album ‘cos they’re the only ones that feel like they should be on an album.
  13. HCM and Futurism are fantastic, true, forgot. Nature_1 pretty average though, and that’s still only a really select few you could argue are good enough to make the album, compared to Showbiz’s long list. The rest aren’t bad for the most part, just definitely ‘b-sides’ if that makes sense.
  14. OOS is a fantastic album but has pretty average b-sides tbh. Shine, I love. The Gallery, Bedroom Acoustics, Shrinking Universe and Map Of Your Head are good/decent. CTMEOY maybe? But Host, Spiral Static, Twin, Recess, Con-Science, Do We Need This and Forced In are all “how did this not make the album” tier. Coma, Agitated, Nishe, Minimum and Yes Please aren’t a bad second rung either. Abso and Black Holes have a couple of great ones but obvs very little.
  15. Mad how superior Showbiz’s b-sides are to any other album era. It’s already my 3rd fave album without some of these on it, too much greatness to fit on one record. Literally all of ‘em would be my answer. Would be such a fun time to see a Showbiz themed gig, we’ve already had an Origin one.
  16. Hard for me to say. They have different festivals in different places so it’s all kinda spread but they’re usually in September tmk. Think I remember reading that Muse’ll be in Europe as well which at least narrows down the continent lmao. I’ve stocked up on points for tickets
  17. Could be wrong but I don’t think it’s uncommon at all for the crew to work other jobs between tours. Pretty sure Morgan does anyway as well. Doubt the break’ll be much longer than others, if at all. We already have Global Citizen this year and know they were thinking about the next album last year.
  18. Still gets me dead nostalgic watching it though. Drones is in that weird limbo of feeling like a long time ago whilst also being relatively recent for me. Maybe ‘cos it’s the first tour where I started going to more gigs.
  19. Global Citizen Pressure Psycho Good News Uprising ~Close Encounters~ Supermassive Black Hole The Dark Side Map Of The Problematique Thought Contagion Interlude - Hysteria - Vuilstamen ~Unsustainable~ Supremacy Apocalypse Please Cross-Pollination Explorers Dig Down (Acoustic) Madness ~Prelude~ Starlight Time Is Running Out Plug In Baby ~Guitar Noise~ Metal Medley Knights Of Cydonia
  20. Damn I remember hearing about the ‘muddy/blurry’ (dunno the technical wordage) faces and colour but...damn
  21. Only just getting round to the Showbiz Live CD now (new releases of old stuff messes with my bootleg collection blah blah) and I’m gonna be kinda petty and say it’s a shame it’s just 2 chopped up gigs that were already out there in full. Woulda been better to get stuff from the last Astoria gig in June, which was actually their own headline show. Or, if they were going for a kinda sandwich of early vs late from that era, something from the last Cavern Club gig in ‘99 or Cardiff Uni from the same Radio 1 tour. Though I guess I really don’t know what they potentially did or didn’t record at the time or kept a hold of over the years even if they did. But still, specific examples aside, woulda been nice to get some gigs we haven’t heard from before.
  22. It was originally meant to be on Showbiz but they just couldn’t get it ready in time (Matt’s vocals iirc), hence why it ended up on PIB and the Japanese edition. So it’s the only one I kinda ‘get’ when people include it on the album.
  23. Guessing you mean Vuilstamen at the end of Earthquake, it’s also at the start of the hidden track for that CD too. Yeah, nice to hear it finally on a studio recording. For some reason, I’d never made the direct tie to Nature_1 despite knowing both ended the same.
×
×
  • Create New...