Jump to content

Belgische Musers Thread


LiSN

Recommended Posts

er zijn natuurlijk altijd de klassieke toeristische plekken als: de grote markt, manneke pis en het atomium...

maar ik kom alleen in brussel voor concerten of om te shoppen... ik weet dus eigenlijk niets van de echt leuke plaatsjes waar je moet geweest zijn :$

Link to comment
Share on other sites

Die ingestudeerde Wembley-dingen en "perfecte" optredens zijn voor mij echt niks in vergelijking met wat ze vroeger waren, hoe goed die mannen ook zijn :(

 

Volledig mee eens. In feite ben ik ook wat laat fan geworden. Ik ontdekte ze pas toen de single bliss uitkwam, maar ik ben in die periode nooit naar een concert geweest. Ik heb wel nog het geluk gehad ze in 2003 te zien, in het begin van de absolution tour. Toen hebben ze best veel Oos materiaal gespeeld. (kon ook niet anders ^^). Maar toen was het ook al een beetje anders. Als je alleen al naar Hullabaloo kijkt weet je genoeg ^^. Ik mis dat 'ruwe' in hun muziek en op het podium tegenwoordig.

Link to comment
Share on other sites

er zijn natuurlijk altijd de klassieke toeristische plekken als: de grote markt, manneke pis en het atomium...

maar ik kom alleen in brussel voor concerten of om te shoppen... ik weet dus eigenlijk niets van de echt leuke plaatsjes waar je moet geweest zijn :$

 

We hebben een beetje rondgelopen, manneken pis natuurlijk. Verder naar de bios en 's avonds naar Club Wax, dat was wel leuk. Verder was het enorm kutweer en sneeuwde het de hele dag. Ik vind Antwerpen toch een leukere stad!

Link to comment
Share on other sites

We hebben een beetje rondgelopen, manneken pis natuurlijk. Verder naar de bios en 's avonds naar Club Wax, dat was wel leuk. Verder was het enorm kutweer en sneeuwde het de hele dag. Ik vind Antwerpen toch een leukere stad!

 

...omdat het daar niet sneeuwt? :p

 

Had ik eerder geweten wat je juist van plan was, had ik je wel nog wat betere hints kunnen geven.... Wie ligt nog wakker van Antwerpen als je Brussel kent :LOL:

 

(nota aan alle Antwerpenaren op dit bord: we mogen wel eens lachen he)

Link to comment
Share on other sites

Volledig mee eens. In feite ben ik ook wat laat fan geworden. Ik ontdekte ze pas toen de single bliss uitkwam, maar ik ben in die periode nooit naar een concert geweest. Ik heb wel nog het geluk gehad ze in 2003 te zien, in het begin van de absolution tour. Toen hebben ze best veel Oos materiaal gespeeld. (kon ook niet anders ^^). Maar toen was het ook al een beetje anders. Als je alleen al naar Hullabaloo kijkt weet je genoeg ^^. Ik mis dat 'ruwe' in hun muziek en op het podium tegenwoordig.

 

Ik ook. Gisteren op MTV een kleine special gezien over Muse, met een aantal fragmenten uit de dvd. 'k Begin mij al af te vragen of ik er wel 18eur aan ga spenderen :( Niet dat ik het slecht vind, verre van maar het stukje van Time Is Running Out bijvoorbeeld dat ze toonden, vond ik echt maar matig, zowel qua sfeer als qua "perfecte" manier van spelen. Het klonk naar mijn goesting veel te strak. En Matt lijkt té fel zijn best te doen, precies zo'n klein manneke in het grote Wembley dat zich absoluut wil bewijzen... Ergens siert hem dat wel, maar :unsure: Snapt iemand wat ik bedoel? Dan zie ik hem toch liever weer gewoon op zijn gezicht vallen tijdens een gitaarsolo of de tekst effe vergeten etc :LOL: En vooral, zoals vloet zegt: waar is dat "ruwe" naartoe???

 

Maar ik vertrouw erop dat dit een fase is waar ze door gaan, ben er zeker van dat ze het zelf ook weer beu gaan worden en weer wat andere dingen gaan uitproberen :p

Link to comment
Share on other sites

We hebben een beetje rondgelopen, manneken pis natuurlijk. Verder naar de bios en 's avonds naar Club Wax, dat was wel leuk. Verder was het enorm kutweer en sneeuwde het de hele dag. Ik vind Antwerpen toch een leukere stad!

 

ik geef je gelijk, ik vind Antwerpen ook veel gezelliger dan Brussel (en nee ik ben niet van Antwerpen, ook daar kom ik alleen om te shoppen en voor concerten, dus ik ken ze allebei maar oppervlakkig)

Ik vind dat Brussel koud en kil overkomt

Link to comment
Share on other sites

...omdat het daar niet sneeuwt? :p

 

Had ik eerder geweten wat je juist van plan was, had ik je wel nog wat betere hints kunnen geven.... Wie ligt nog wakker van Antwerpen als je Brussel kent :LOL:

 

(nota aan alle Antwerpenaren op dit bord: we mogen wel eens lachen he)

 

Overdag? Antwerpen

's Avonds? Brussel (veel mooier en gezelliger)

Link to comment
Share on other sites

ik geef je gelijk, ik vind Antwerpen ook veel gezelliger dan Brussel (en nee ik ben niet van Antwerpen, ook daar kom ik alleen om te shoppen en voor concerten, dus ik ken ze allebei maar oppervlakkig)

Ik vind dat Brussel koud en kil overkomt

 

Dat is eigenlijk grappig, want ik vind dat net van Antwerpen; zo kil, en zo'n sfeertje dat mij echt niet ligt... Het is moeilijk uit te leggen, ik voel daar precies een 'vijandigere' sfeer dan als ik bvb in Gent rondloop. En in de premetro vind ik het al helemaal triestig, nog veel erger dan in Brussel :unsure: Maar veel zal ook te maken hebben met in welke mate je een stad gewoon bent. En op de koop toe had ik de laatste keer dat ik in Antwerpen was, net hetzelfde voor als Elouan in Brussel: echt een kutweer. Dan ziet elke stad er triestig uit, dat weet ik ook wel ;) Want ondanks het feit dat Brussel mijn favoriete Belgische stad is, staat Antwerpen nog altijd hoog op het lijstje bij mij, omdat het één van de weinige Belgische steden is die in mijn ogen ook een échte stad (kleine metropool) is.

 

Om te shoppen vind ik Antwerpen zelfs het leukst, gewoon omdat er veel leukere winkels zijn en ze liggen niet te ver uit elkaar. In Brussel liggen de interessante winkels (ie. niet de grote ketens) veel te wijd verspreid :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Overdag? Antwerpen

's Avonds? Brussel (veel mooier en gezelliger)

 

Brussel is idd heel mooi en gezellig 's avonds, btw de Dexia toren is de max :)

Alleen moet ik er eerlijkheidshalve aan toevoegen dat Brussel 's nachts niet echt de meest veilige stad is, en in de uitgaansbuurten is er amper ne flik te bespeuren. En als er zijn, dan zijn het janetten die in de beenhouwersstraat ewa lopen te kuieren ipv daar te gaan waar de bendes zitten.

 

Hoe is dat in Antwerpen, mensen? Even erg tijdens een zaterdagnacht? (ben nog ni vaak in Antwerpen uitgegaan)

Link to comment
Share on other sites

Dat is eigenlijk grappig, want ik vind dat net van Antwerpen; zo kil, en zo'n sfeertje dat mij echt niet ligt... Het is moeilijk uit te leggen, ik voel daar precies een 'vijandigere' sfeer dan als ik bvb in Gent rondloop. En in de premetro vind ik het al helemaal triestig, nog veel erger dan in Brussel :unsure: Maar veel zal ook te maken hebben met in welke mate je een stad gewoon bent. En op de koop toe had ik de laatste keer dat ik in Antwerpen was, net hetzelfde voor als Elouan in Brussel: echt een kutweer. Dan ziet elke stad er triestig uit, dat weet ik ook wel ;) Want ondanks het feit dat Brussel mijn favoriete Belgische stad is, staat Antwerpen nog altijd hoog op het lijstje bij mij, omdat het één van de weinige Belgische steden is die in mijn ogen ook een échte stad (kleine metropool) is.

 

Om te shoppen vind ik Antwerpen zelfs het leukst, gewoon omdat er veel leukere winkels zijn en ze liggen niet te ver uit elkaar. In Brussel liggen de interessante winkels (ie. niet de grote ketens) veel te wijd verspreid :rolleyes:

 

Ja, dat dacht ik dus ook. In Brussel vond ik alleen de hoofd shop straat en dat vond ik echt 3x niks. Verder wist ik natuurlijk niet waar ik moest zijn. Daarom hadden we er nog maar een dagje antwerpen aangeplakt, haha. Ik weet ook niet wat ik met Antwerpen heb, het zal zijn omdat ik mijn hele leven al in die richting tegen de grens aanwoon. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de belgen die daar dan weer wonen niet uit kan staan. Maar ik kon ook net pech hebben en in een verschrikkelijke klas terecht gekomen zijn, waar iedereen toevallig achterbaks was.

Link to comment
Share on other sites

Dat is eigenlijk grappig, want ik vind dat net van Antwerpen; zo kil, en zo'n sfeertje dat mij echt niet ligt... Het is moeilijk uit te leggen, ik voel daar precies een 'vijandigere' sfeer dan als ik bvb in Gent rondloop. En in de premetro vind ik het al helemaal triestig, nog veel erger dan in Brussel :unsure: Maar veel zal ook te maken hebben met in welke mate je een stad gewoon bent. En op de koop toe had ik de laatste keer dat ik in Antwerpen was, net hetzelfde voor als Elouan in Brussel: echt een kutweer. Dan ziet elke stad er triestig uit, dat weet ik ook wel ;) Want ondanks het feit dat Brussel mijn favoriete Belgische stad is, staat Antwerpen nog altijd hoog op het lijstje bij mij, omdat het één van de weinige Belgische steden is die in mijn ogen ook een échte stad (kleine metropool) is.

 

hehe ik vind Gent dan ook een van de meest fijne steden. Je hebt er ook een beetje van alles, fijn winkelen, leuke toeristische dingen, leuke concerten en fantastisch uitgaan (ja ik zit er op kot, ik ben bevooroordeeld)

voor mij hoeft het allemaal niet zo groot te zijn, ik vind het praktisch dat alles zo dicht bij elkaar ligt :)

net zoals in Mechelen, beetje hetzelfde als Gent :happy:

maar je hebt gelijk, alles hangt af van hoe goed je een stad kent en hoe gewoon je bent aan de sfeer die er hangt.

en over metro's kan ik niet meespreken want daar blijf ik liefst ver van :)

 

Ja, dat dacht ik dus ook. In Brussel vond ik alleen de hoofd shop straat en dat vond ik echt 3x niks. Verder wist ik natuurlijk niet waar ik moest zijn. Daarom hadden we er nog maar een dagje antwerpen aangeplakt, haha. Ik weet ook niet wat ik met Antwerpen heb, het zal zijn omdat ik mijn hele leven al in die richting tegen de grens aanwoon. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de belgen die daar dan weer wonen niet uit kan staan. Maar ik kon ook net pech hebben en in een verschrikkelijke klas terecht gekomen zijn, waar iedereen toevallig achterbaks was.

 

ja het staat bekend dat antwerpenaren niet bepaald de meest makkelijke mensen zijn en vooral zichzelf geweldig vinden :rolleyes: achja ik denk dat je gewoon pech hebt gehad dan...overal zitten fijne en stomme mensen bij elkaar

ik heb dat als ik bij mn vriend in Heerlen kom met al die meiden daar, allemaal van die strekewijven waar ik echt geen woord tegen te vertellen heb :rolleyes:

 

ik zie trouwens dat je in Utrecht woont, daar ben ik 2 weken geleden geweest, het ziet er daar echt gezellig uit :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, dat dacht ik dus ook. In Brussel vond ik alleen de hoofd shop straat en dat vond ik echt 3x niks.

 

Je bent dus in de Nieuwstraat geweest; innige deelneming :D

Goeie winkelstraat als je snel de grote ketens wil doen... Of als je lijdt aan geheugenverlies en dus graag 4x een H&M tegenkomt, 2x een Zara, 2x een Eram, etc :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ik heb net een review geschreven van de dvd voor school.

Ils, misschien kan dit je overtuigen de dvd wel te kopen ^^

Ookal is het 'anders' (waarin we elkaar volledig verstaan), het blijft een geweldig concert en de dvd is sowieso de moeite. Ik vind hem beter dan die van Absolution.

 

 

Review

Muziek-dvd: Muse – HAARP, live from Wembley stadium 16 & 17 june ‘07

 

16 en 17 juni 2007. Twee datums die in het geheugen van elke Muse fan staan gegrift. Op deze dagen nam Brits rocktrio Muse het Wembley stadion in Londen helemaal tot zichzelf. Hiervan moest en zou een dvd verschijnen. Dat is dit jaar dan ook gebeurd. Onder de niet vanzelfsprekende titel HAARP (High Frequency Active Auroral Research Program) lag de nieuwe dvd op 17 maart in de rekken. Het is ondertussen al de derde live dvd die de band uitbrengt.

 

Een volledig uitverkocht Wembley stadium mocht vorige zomer aanschouwen hoe Muse zijn sterke live reputatie waarmaakte. De drie bandleden, Matthew Bellamy, Dominic Howard en Chris Wolstenholme, hadden geluk dat ze in openlucht speelden want anders was het dak er waarschijnlijk afgevlogen. Het bewijs hiervan kun je zien op de zopas verschenen live dvd HAARP. Enige uitleg bij deze titel is geen overbodige luxe. HAARP staat voor High Frequency Active Auroral Research. Het is de naam van een Amerikaans militair communicatieproject in Alaska. Sommige mensen geloven dat de VS hiermee van plan is de ‘mensheid te manipuleren’, om het kort te zeggen. Als je weet dat Matt Bellamy een groot liefhebber is van zulke samenzweringstheorieën dan is de link snel gelegd. Ook de opbouw van het immense podium is hiermee meteen verklaard. Maar liefst zes satellieten en verschillende antenneachtige constructies op het podium zorgen voor een imposante indruk. Dit alles past perfect bij het thema van hun laatste album Black Holes & Revelations.

 

De dvd is vooral samengesteld met beeldmateriaal van het optreden op 17 juni. Maar je krijgt er ook nog een live cd bij met opnames van de 16de. Het beeld en geluid op de dvd zijn van een zeer hoge kwaliteit en ook de montage is van een sterk niveau. Er is geprobeerd om de sfeer van het concert zo getrouw mogelijk weer te geven. Spijtig genoeg zijn er enkele nummers weggelaten. En niet van de minste. Onder de gesneuvelde songs bevinden zich knallers als Bliss, Microcuts en Sing For Absolution. Ook de favoriet onder de meeste fans, Citizen Erased, moest eraan geloven maar dat was op de vorige dvd (Absolution tour) ook al het geval. Aangezien dit een dvd is ter promotie van hun recentste album is dit nog wel te begrijpen. Zelfs zonder deze nummers zit je al anderhalf uur voor je scherm gekluisterd.

 

Maar nu over wat er wél wordt getoond. Zoals verwacht komt bijna heel Black Holes & Revelations aan bod. Maar klassiekers als Plug In Baby en New Born ontbreken natuurlijk niet. Er zijn momenten van rust waarbij een speciale sfeer het stadion overvalt. Deze momenten spelen zich af tijdens emotionele nummers als Hoodoo of Unintended. Van begin tot einde speelt het podium zelf een grote rol. En dan spreken we niet alleen over de vele lichteffecten, bewegende satellieten of ‘zwevende acrobaten’ aan grote witte ballonnen. Het zijn ook de kleine details die het ‘m doen. Zo worden bijvoorbeeld de gitaren van Bellamy niet gebracht door een roadie maar door een soort op afstand bediend ‘gitaarrek op wielen’. Een concert met een groot showgehalte dus. Natuurlijk moet Muse het niet alleen daar van hebben. Zij zelf bewijzen waarom ze al zoveel best live awards gewonnen hebben. Bellamy ontpopt zich zowaar als de nieuwe Mick Jagger door geen enkel deel van het gigantische podium onberoerd te laten. De band is energiek en krijgt op elk moment heel het stadion mee. Reeds bij het eerste nummer, Knights Of Cydonia, is er geen mens die stilstaat.

 

Net zoals op de vorige dvd, Absolution tour, is er spijtig genoeg weinig aandacht besteed aan extra’s. De verwachtingen lagen nochtans hoog want tijdens interviews werd er wel al eens gesproken over een ‘on the road documentaire’ zoals op hun eerste dvd; Hullabaloo. Op de special edition dvd van dit concert kan je wel een kleine twaalf minuten backstage footage bekijken met ondermeer de opbouw van het Wembley stadium concert.

 

Conclusie: HAARP is een waardige en zeer kwaliteitsvolle dvd die de live klasse van Muse mooi weergeeft. Alleen de weinige extra’s kunnen een klein gevoel van teleurstelling opwekken. Maar dat kan niet op tegen wat je wél te zien krijgt.

Link to comment
Share on other sites

 

 

De drie bandleden, Matthew Bellamy, Dominic Howard en Chris Wolstenholme, hadden geluk dat ze in openlucht speelden want anders was het dak er waarschijnlijk afgevlogen.

 

:LOL: I like.

 

Iemand toevallig The Artist op Jim gezien toenjuist? Muse was vandaag aan de beurt. (Herhaling deze nacht)

Link to comment
Share on other sites

Hey,

tis de eerste keer dak hier iets post,

Ik kom uit limburg, bilzen meer bepaald, als iem da kent. Ik heb gezien dat er hier ook iem van genk is, das ni ver weg.

 

Ik wil gewoon ff melde dat die dvd echt super is. ik kan er maar ni genoeg van krijge, zalig gewoon, en veeeel beter als de absolution dvd. Dus voor de mense die hem nog ni gekocht hebbe, tis echt super. Alleen een beetje weinig extras...

 

Oh ik zou zo graag nog es een concert van hen meemake, ik heb ze nog maar een keer gezien en da was vorig jaar op werchter. Ik heb toen een week gezweefd...

Link to comment
Share on other sites

Hey,

tis de eerste keer dak hier iets post,

Ik kom uit limburg, bilzen meer bepaald, als iem da kent. Ik heb gezien dat er hier ook iem van genk is, das ni ver weg.

 

Ik wil gewoon ff melde dat die dvd echt super is. ik kan er maar ni genoeg van krijge, zalig gewoon, en veeeel beter als de absolution dvd. Dus voor de mense die hem nog ni gekocht hebbe, tis echt super. Alleen een beetje weinig extras...

 

Oh ik zou zo graag nog es een concert van hen meemake, ik heb ze nog maar een keer gezien en da was vorig jaar op werchter. Ik heb toen een week gezweefd...

 

Welkom op het forum. :)

 

Ik denk dat we allemaal aan het zelfde zeel trekken wat dat betreft maar ik vrees dat jullie :p hen niet voor 2009 gaan te zien krijgen.

 

Stoeferken ! :LOL:

 

Mijn nonkel is in Zuid Afrika momenteel, als ik was meegegaan had ik ze kunnen zien in Johannesburg...Maar dan zat ik daar ook 3 weken met mijn vingers te draaien.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...