Jump to content

Belgische Musers Thread


LiSN

Recommended Posts

Wat da verschil in moeilijkheidsgraad betreft: ik ben ook van die mening, het vervaagt. Als mensen bij mij komen stoeffen van "mijne zoon doet unief blablabla", heb ik ook zoiets van "ochot ze, NU zijt ge echt wel bij de elite". Daarvoor zijde echt ni meer of slimmer dan iemand anders ze, ge hebt gewoon wa dikkere cursussen verwerkt.

 

hehe, vind ik ook :happy:

Link to comment
Share on other sites

Als je maar een studie doet die je leuk vind, wanneer dat je drijfveren zijn kom je er wel en motiveer je vaak jezelf wanneer je in een dal zit

 

Met het BaMa systeem is de grens tussen uni en hogeschool (in Nederland, hbo) steeds meer aan het vervagen. Bij ons kan je zowel je mastervakken als bachelorvakken halen en de keuze minors is ook steeds groter.

Link to comment
Share on other sites

de journalistiek saai? mag de hele zomer betaald langs werchter, roskilde, lowlands enz reizen om stukjes te schrijven, bands te interviewen enz. overal gebeurt wel weer iets anders en je ontmoet een boel interessante mensen.

 

Hmm true, maar hoeveel zijn er dat gegund? En toch liever als toeschouwer naar een festival, dan er recensies over te moeten schrijven. :p

 

En waauw veel reacties op de studiekeuze :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm true, maar hoeveel zijn er dat gegund? En toch liever als toeschouwer naar een festival, dan er recensies over te moeten schrijven. :p

 

En waauw veel reacties op de studiekeuze :)

 

Het zijn er niet heel veel inderdaad, op Werchter afgelopen jaar waren mijn medejournalisten allemaal een jaar of tien ouder...

Link to comment
Share on other sites

Ik ga tegenwoordig toch enkel nog voor de muziek naar Werchter. Uitgeteld in het gras liggen achteraan de wei is er niet meer bij voor mij :(:happy:

 

Ik zou er helemaal niets mee inzitten om als journalist naar Werchter te gaan. Altijd een goede plaats. Wel jammer dat je waarschijnlijk interviews moet afnemen als er een andere groep aan't spelen is die je wel graag had zien spelen.

Link to comment
Share on other sites

Ik zou er helemaal niets mee inzitten om als journalist naar Werchter te gaan. Altijd een goede plaats. Wel jammer dat je waarschijnlijk interviews moet afnemen als er een andere groep aan't spelen is die je wel graag had zien spelen.

 

Ja idd, wetende hoe gedisciplineerd ik ben (:$), zou ik het al moeilijk hebben om een goed optreden op te offeren in functie van de interviews die ik moet afnemen, zeker als het dan over zo'n shitty artiest zou gaan die ik eigenlijk ni kan aanhoren, maar waarvan ik weet dat de lezers er wat over willen lezen...

Link to comment
Share on other sites

Ja idd, wetende hoe gedisciplineerd ik ben (:$), zou ik het al moeilijk hebben om een goed optreden op te offeren in functie van de interviews die ik moet afnemen, zeker als het dan over zo'n shitty artiest zou gaan die ik eigenlijk ni kan aanhoren, maar waarvan ik weet dat de lezers er wat over willen lezen...

 

Vaak heb je een vrije rol, aantal dingen die in je artikel niet mogen ontbreken, afgelopen jaar had ik wat tijdens Muse maar dat duurde een kwartier. De rest van het optreden kunnen zien. lange interviews doe je vaak voor de festivals in een hotel.

Link to comment
Share on other sites

Met het BaMa systeem is de grens tussen uni en hogeschool (in Nederland, hbo) steeds meer aan het vervagen. Bij ons kan je zowel je mastervakken als bachelorvakken halen en de keuze minors is ook steeds groter.

 

dat valt hier lelijk tegen...

mijn vriend (voor zij die het niet weten, een geboren en getogen nederlander) mocht dit schooljaar met zn havo diploma niet aan onze hogeschool beginnen... de reden hiervoor bleef ons volkomen duister omdat je met een havo diploma wel gewoon de hbo kan beginnen...

eenheid in europa mijn gat... ja sorry het is nog altijd niet verwerkt, ook omdat we halve samen-woonplannen (jaja samen op kot is een samenwoonplan als je elkaar normaal alleen in het weekend ziet) hadden.

Geen kritiek op het niveau van nederland of belgie, gewoon een punt van onbegrijpelijkheid...

Link to comment
Share on other sites

dat is wel vreemd inderdaad, in nederland kan hij dus de bachelor wel halen die in belgie niet nodig is? merk wel dat het niveau van het onderwijs in belgie hoger licht, in nederland is het vaak laks en krijg je meer kansen met een tentamen (in de zin van herkansingen).

 

wat je vriend wel kan doen is in nederland inschrijven, collegegeld betalen en dan als exchange, je betaald immers maar 1x

Link to comment
Share on other sites

dat is wel vreemd inderdaad, in nederland kan hij dus de bachelor wel halen die in belgie niet nodig is? merk wel dat het niveau van het onderwijs in belgie hoger licht, in nederland is het vaak laks en krijg je meer kansen met een tentamen (in de zin van herkansingen).

 

wat je vriend wel kan doen is in nederland inschrijven, collegegeld betalen en dan als exchange, je betaald immers maar 1x

 

nee hij kan in nederland de bachelor halen die hij in belgie niet kan beginnen zonder dat hij eerst zn propedeuse heeft gehaald...

ik vind persoonlijk het onderwijs in belgie ook beter dan in nederland (over hoge scholen en universiteiten doe ik geen uitspraken maar lager onderwijs en middelbare school stelt niet veel voor van wat ik merk...) maar ik vind gewoon dat als ze bama in europa opstellen voor eenheid, dan moet er ook maar echt eenheid zijn en moet je met elk diploma overal kunne beginnen waar je dat ergens anders ook kan doen...

 

en ja uitwisselingsprogramma's... daar hebben we eigenlijk niet over nagedacht...zoiets kan toch bijna niet in het eerste jaar dacht ik, achja we zien wel :)

 

en pssst ligt en betaalt :p

Link to comment
Share on other sites

http://www.hasseltlokaal.be/Item/tabid/55/seqAxNewsItem/3061/Default.aspx

 

"Vermits het aanbod aan 3D-films toeneemt, doet Kinepolis ook extra inspanningen om hun filmzalen in hoge snelheid te digitaliseren. Zo zijn beeld en geluid van superkwaliteit met het 3D-systeem van Dolby. Drie films staan gepland in 3D om vertoond te worden in de nabije toekomst. Het zijn “Beowulf”, “U2 3D” en “Lions”. Al die producties zullen eveneens te zien zijn in Kinepolis Hasselt."

Link to comment
Share on other sites

http://www.hasseltlokaal.be/Item/tabid/55/seqAxNewsItem/3061/Default.aspx

 

"Vermits het aanbod aan 3D-films toeneemt, doet Kinepolis ook extra inspanningen om hun filmzalen in hoge snelheid te digitaliseren. Zo zijn beeld en geluid van superkwaliteit met het 3D-systeem van Dolby. Drie films staan gepland in 3D om vertoond te worden in de nabije toekomst. Het zijn “Beowulf”, “U2 3D” en “Lions”. Al die producties zullen eveneens te zien zijn in Kinepolis Hasselt."

 

 

Merci !

Wist je het, of heb je ernaar gegoogelt?

Link to comment
Share on other sites

da was nu wel nie moeilijk om es te googlen é :rolleyes:

 

Ik vond het niet :unsure:

Staat zelfs niet op de officiële kinepolis site ( Maar ja, wat heb je tegenwoordig nog aan zo'n officiële sites.)

 

Edit: zie net dat "U2 3D Hasselt" in google 100% antwoord geeft op mijn vraag...Ja ok, die had ik zelf moeten vinden. Ter verdediging: khad achter "U2 3D België gezocht"

Edit 2: Blijkbaar heb ik echt niet mijn best gedaan want zelfs op "U2 3D België" vind ik nu antwoorden -____-

Link to comment
Share on other sites

Merci !

Wist je het, of heb je ernaar gegoogelt?

 

Google, want eigenlijk wist ik zelfs ni van die film, dus ik werd zelf ook nieuwsgierig! ;)

 

EDIT: ik heb toch ook ff moeten zoeken hoor en idd, de nieuwe site van Kinepolis is nog erger dan de vorige!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

ja cool he, ik dacht wel dat ze van 't jaar zopuden komen. 'k Vraag mij nu wel af of dat nu betekent dat we ze niet meer op de Belgische festivals zien... Of zouden ze toch twee keer komen? :unsure:

 

Ik had ze liever op een festival gaan zien, maar 'k ga 't mij ni riskeren van te wachten en gewoon tickets voor dees concert kopen! :happy:

Link to comment
Share on other sites

Ook net van een vriend ontvangen via mail...

 

Jay-Z hoofdartiest Glastonbury

 

Lees het volledige artikel: http://www.demorgen.behttp://www.demorgen.be/dm/nl/1008/Showbizz/article/detail/157023/2008/02/02/Jay-Z-hoofdartiest-Glastonbury.dhtml

 

Naar mijn mening is dit een handleiding over hoe ge één van de grootste festivals van Europa volledig naar de zak helpt! :eek:

 

EDIT: ok die link trekt op niks, stond zo in die mail van De Morgen, maar ja de titel op zich zegt al genoeg he.

Link to comment
Share on other sites

Als Werchter tegen de 8e februari niks laat weten of ze RATM hebben of niet, dan zullen wij hier ook tickets voort sportpaleis bestellen.:)

 

Maar nogmaals, héél domme datum voor ons ( vlak voor examens) én dan nog eens op een maandag :D Och ja, voor zo'n Legendarische band mag dat wel een keertje.

Link to comment
Share on other sites

Ook net van een vriend ontvangen via mail...

 

Jay-Z hoofdartiest Glastonbury

 

Lees het volledige artikel: http://www.demorgen.behttp://www.demorgen.be/dm/nl/1008/Showbizz/article/detail/157023/2008/02/02/Jay-Z-hoofdartiest-Glastonbury.dhtml

 

Naar mijn mening is dit een handleiding over hoe ge één van de grootste festivals van Europa volledig naar de zak helpt! :eek:

 

EDIT: ok die link trekt op niks, stond zo in die mail van De Morgen, maar ja de titel op zich zegt al genoeg he.

 

Jay-Z :noey:

 

Zolang Herman Schueremans zo'n flaters maar niet begaat

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...