Jump to content

Belgische Musers Thread


LiSN

Recommended Posts

Insteek Schatje

-----------------------

 

Ik heb je leugens blootgelegd schatje

De onderkant is geen grote verassing

Nu is het tijd om te veranderen

En alles te reinigen

Om jouw liefde te vergeten

 

Mijn Insteek Schatje

Kruisigt mijn vijanden

Wanneer ik het beu ben om te geven, who-ho-ho

Mijn Insteek Schatje

In ondoorbroken maagdelijke realiteiten

Is het leven beu, ooh-oh-oh

 

Vergis je niet

Schatje jij verliest heel zeker

Je eigen spel

Verander mij

Vervang het benijden

Om jouw liefde te vergeten

 

Mijn Insteek Schatje

Kruisigt mijn vijanden

Wanneer ik het beu ben om te geven, who-ho-ho

Mijn Insteek Schatje

In ondoorbroken maagdelijke realiteiten

Is het leven beu

ooh-oh-oh

En ik heb je liefde gezien

Die van mij is weg

En ik heb in de puree gezeten

Who-ho-hoooo

Ridders van Cydonia

------------------------------

 

Kom rij met mij

Door de aderen van de Geschiedenis

Ik zal je een God laten zien, hij valt in slaap tijdens zijn werk

Hoe kunnen we winnen, wanneer dwazen koning kunnen zijn?

Verspil je tijd niet of de tijd zal jouw verspillen

 

Niemand zal mij levend nemen

Het is nu tijd om de dingen recht te zetten

Jij en ik moeten vechten voor onze rechten

Jij en ik moeten vechten om te overleven

 

 

Klinkt best dwaas in onze moedertaal :wtf:

Link to comment
Share on other sites

Ja he... En zeggen dat er wel degelijk veel Engelse (of anderstalige) muziek is die wél deftig vertaald geraakt; denk maar aan musicals enzo, of sommige echt geslaagde covers (hoewel ik van da laatste ni direct een goed voorbeeld kan bedenken).

 

Doet mij tegelijkertijd denken aan een wedstrijd op damusic.be, weet ni of het er nog op staat: daar kreeg ge 15 vertalingen van songs uit 2007, en da was soms gewoon f*cking moeilijk! Ik heb ze ni eens allemaal gevonden :(

Link to comment
Share on other sites

Ja he... En zeggen dat er wel degelijk veel Engelse (of anderstalige) muziek is die wél deftig vertaald geraakt; denk maar aan musicals enzo, of sommige echt geslaagde covers (hoewel ik van da laatste ni direct een goed voorbeeld kan bedenken).

 

Doet mij tegelijkertijd denken aan een wedstrijd op damusic.be, weet ni of het er nog op staat: daar kreeg ge 15 vertalingen van songs uit 2007, en da was soms gewoon f*cking moeilijk! Ik heb ze ni eens allemaal gevonden :(

 

console.gif

Link to comment
Share on other sites

Inderdaad muahahahahahahaaaaaa

 

you-make-bunny-cry.jpg

 

Trek het u ni aan jong, achteraf als ge der vanaf zijt, beginde op den duur weer te bleiten da ge terug naar school wilt

Alé bij mij is da soms toch...

 

Weet ge al wa ge gaat studeren?

 

Ik denk dat het communicatiewetenschappen gaat worden, ben wel nog niet zeker. Kga alvast eens de cursussen inkijken, en naar zo'n 'SID-in' dag, daar kun je les naar keuze meevolgen, lijkt me wel interessant ( Of misschien wordt het juist oersaai en kan ik op zoek naar iets anders :LOL: )

 

Langs alle kanten krijg ik wel redelijk veel commentaar dat ik best iets anders zou doen dan communicatiewetenschappen, ofwel omdat ik ambitieuzer moet zijn ( :rolleyes: :rolleyes: ), ofwel omdat ze denken dat alleen mensen die het echt niet weten wat ze moeten studeren dit kiezen.

 

Wel, ik denk wel dat dit iets voor mij is, omdat:

  • Ik wel eens graag een leuk artikeltje schrijf
  • De mens, hoe hij zich gedraagt etc... me wel boeit
  • Ik het leuk vond hoe men het effect van TV, videogames, internet....op de mens ging bestuderen

 

Maar toch ben ik er niet helemaal zeker van, ik maak immers:

  • Véél te veel schrijffouten ( maar echt veel he)
  • Ik moet toch het vak eens concreter gaan bekijken
  • Ik totaal niet in de journalistiek wil werken ( verschrikkelijk saai en stresserend jobke lijkt mij dat)
  • Er nog een heleboel andere dingen zijn die mij interesseren

 

 

:stunned:

Link to comment
Share on other sites

Langs alle kanten krijg ik wel redelijk veel commentaar dat ik best iets anders zou doen dan communicatiewetenschappen, ofwel omdat ik ambitieuzer moet zijn ( :rolleyes: :rolleyes: ), ofwel omdat ze denken dat alleen mensen die het echt niet weten wat ze moeten studeren dit kiezen.

 

Wel, ik denk wel dat dit iets voor mij is, omdat:

  • Ik wel eens graag een leuk artikeltje schrijf
  • De mens, hoe hij zich gedraagt etc... me wel boeit
  • Ik het leuk vond hoe men het effect van TV, videogames, internet....op de mens ging bestuderen

 

Maar toch ben ik er niet helemaal zeker van, ik maak immers:

  • Véél te veel schrijffouten ( maar echt veel he)
  • Ik moet toch het vak eens concreter gaan bekijken
  • Ik totaal niet in de journalistiek wil werken ( verschrikkelijk saai en stresserend jobke lijkt mij dat)
  • Er nog een heleboel andere dingen zijn die mij interesseren

 

 

:stunned:

 

Communicatiewetenschappen!!! Ik wou da doen, maar heb het nooit gedaan... Ik werd enorm ontmoedigd door mijn ouders, want ge kunt dar toch niks mee doen, da diploma is niks waard, en gij studeert toch ni graag dus gij gaat buizen, doe toch iets economisch,... En aangezien ik ni zeker genoeg was van mijn stuk, heb ik uit pure miserie accountancy (graduaat) gedaan... Dikke vergissing! Daarna ben ik toch nog communicatie gaan studeren, maar dan in graduaat, op twee jaar (IAJ). Resultaat: 5 jaar gestudeerd en nog maar graduaat.

 

DUS: kies zeker en vast iets dat GIJ echt wilt.

 

Wat uw pro's en contra's betreft:

  • graag artikels schrijven, interesse in effect van media etc: héél goeie redenen om communicatie te kiezen
  • gedrag van de mens komt ook wel aan bod, maar verwacht nu ook geen hele psychologische opleiding. Vooral op vlak van het effect van communicatie en media op de mens, zult ge wel wat psychologie krijgen (zelf vond ik het ook wel interessant)
  • Schrijffouten: zijn naar mijn mening idd onaanvaardbaar in communicatie MAAR ik vind ten eerste niet dat je er zoveel maakt, hoewel ik mij ni enkel op dit forum kan baseren waarschijnlijk, en er bestaan ook genoeg communicatie-gerelateerde jobs waarvoor je geen perfecte schrijver moet zijn. Lees er trouwens de kranten op na, die staan ook vol fouten en die mensen geraakten ook aan de bak ;) Niets belet u trouwens om aan uw spelling te werken he!

 

Wat vind ikzelf wél minpunten: het kan heel moeilijk zijn om een deftige job te vinden in de richting die ge zelf wilt. Nen job vinden op zich lukt altijd mits de nodige inspanningen en competenties, maar of het direct iets in de communicatie gaat zijn? En als ge dan toch iets vindt, kan het ook zoiets zijn waar ge uren klopt tot 's avonds laat voor een loontje van niks...

 

't Is in ieder geval altijd ne gok als ge zulke richtingen kiest, ge kunt ook op zeker spelen en handelswetenschappen enzo kiezen, zijt ge zeker da ge ne goe betaalde job vindt, maar als da uw ding ni is; laat er u ni toe verleiden en kies in de eerste plaats iets dat u écht interesseert en afgaat.

 

Amai wa ne preek :)

Link to comment
Share on other sites

Wat is er mis met "maar" graduaat? :(

 

Er is niks mis met "maar" ne graduaat, maar als ge vijf jaar hebt gestudeerd om gene cent meer te verdienen dan als ge maar drie jaar had gestudeerd, en dit terwijl ge aanvankelijk eigenlijk de intentie had om voor licentiaat te gaan, dan is da echt balen. En da's ni da'k centen zo belangrijk vind - verre van zelfs - maar als ge op uw eigen benen wilt gaan staan en ge maakt nekeer de rekening, dan denkt ge wel is f*ck, 'k had al nen dikke spaarpot kunnen hebben.

 

Al wa ik wil zeggen is: doe gewoon uw eigen zin en studeer wat u echt interesseert. Laat anderen zeggen wat ze willen. Ge kunt luisteren naar raad, maar laat u ni ompraten of té fel afschrikken want achteraf kunt ge der spijt van hebben - en ni louter om financiële redenen.

Link to comment
Share on other sites

ge moet idd doen wa ge graag doet, maakt nie uit of het bachelor is or master or hogeschool of unief

 

mijn haar komt recht van da soort discussies

 

ikzelf doe hogeschool en krijg vaak van (oudere) mensen scheve blikken zo van "allez jong, geen unief?"

ma mijn richting besta nie op unief :rolleyes:

 

mja, maakt dus allemaal nie uit, het verschil in moeilijkheidsgraad tussen unief en hogeschool is imo toch aant vervagen

Link to comment
Share on other sites

Mja, ik heb altijd een weekendjob gehad terwijl ik nog studeerde. Daardoor heb ik ook een mooie spaarpot vergaard terwijl ik studeerde. Daardoor heb ik waarschijnlijk er een jaar langer over gedaan vooraleer ik afstudeerde maar ik heb daar geenszins spijt van. Achteruitkijken is tijdverspilling. Je moet jezelf inbeelden dat je de kansen niet eens kreeg om te studeren. Dan zou je de rest van je leven een underachiever blijven en ik kan het weten, dat is een zware last om te dragen.

 

Maar no regrets.

Link to comment
Share on other sites

Tja, "da soort discussies" zegt ge, maar ik heb dan ook nooit beweerd da ne bachelor minderwaardig zou zijn aan ne master, integendeel... Dus eigenlijk moest er al helemaal geen discussie zijn. Als ge unief kunt en ge hebt de goesting om ervoor te werken, dan kunt ge't evengoe doen, waarom ook ni? Ge krijgt meer achtergrondinfo en ja, ge kunt met een hoger loon beginnen, da heb ik zelf al lang ondervonden. Anderzijds kunt ge zeggen dat ne bachelor eigenlijk meer "kan" als hij begint te werken dan ne master, en als ge goe zijt kunt ge ook met nen bachelor heel snel omhoog geraken (voor wie die ambitie heeft).

 

Wat da verschil in moeilijkheidsgraad betreft: ik ben ook van die mening, het vervaagt. Als mensen bij mij komen stoeffen van "mijne zoon doet unief blablabla", heb ik ook zoiets van "ochot ze, NU zijt ge echt wel bij de elite". Daarvoor zijde echt ni meer of slimmer dan iemand anders ze, ge hebt gewoon wa dikkere cursussen verwerkt.

Link to comment
Share on other sites

Je moet jezelf inbeelden dat je de kansen niet eens kreeg om te studeren. Dan zou je de rest van je leven een underachiever blijven en ik kan het weten, dat is een zware last om te dragen.

 

Maar no regrets.

 

Ja pas op, ik ga ook ni beweren dat ik nu constant lig terug te denken aan wat had kunnen zijn, en dan stilletjes lig te janken in mijn bed ;) Maar kom, voor de gelukzakken die de kans hebben om te studeren is het dan toch leuker als ge achteraf kunt zeggen; "blij met mijn keuze"!

Voor de rest heb ik ook wel vrede genomen met wat ik heb ze :yesey:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...