Jump to content

Recommended Posts

nenee... het zou vreemd zijn als queens of the stone age zouden optreden in een band.

in de beste concertzaal van België is beter.

 

rofl

 

Ik heb zin in Within Temptation ^^

Maar ik ga weer terug naar KCV en ANW want dat is heel erg belangrijk enzo.

Link to comment
Share on other sites

Heeft vast met de leeftijd te maken, het zijn schoolvakken :p

 

Klassieke Culturele Vorming en Algemene Natuur Wetenschappen (of zoals ik het altijd noemde: nutteloze afgezaagde weetjes)

 

Dat is een goede. Het is het namelijk wel. En het slaat nergens op. En het is te ingewikkeld nu.

KCV is wel leuk *staat een 8,6*

Maar ANW. Is er iemand die dit snapt:

Precessie is de tolbeweging van de aarde. Het is een beweging van de aarde. Die duurt 265000 jaar. Je kunt dit zien aan de sterren. Wat heeft dat dan met de precessie te maken? die als poolster hebben gediend. Zo’n 5000 jaar geleden, in het oude Egypte, was de ster Thuban uit het sterrenbeeld Draak de poolster. Zo zie je dus dat de aarde op een andere manier ronddraait; hij tolt ook. Precessie heeft invloed op het klimaat, omdat de aarde op sommige momenten het hele jaar door meer naar de zon gericht is dan andere momenten. De formule die hierbij hoort, is P(t) = 2540 (sin2π/23000) * t

De aarde draait namelijk een 23000 jaar een rondje (bij de Noordpool). Dat betekent dat de aarde tov “rechtop staan” naar links en rechts uitslaat. Daar hangt die formule aan.

Sin(23,5) = x/straal aarde

X = sin (23,5) * straal aarde = sin (23,5) *6370 = 2540 km

P = precessie

t = tijd

2540 = amplitude

23000 = periode

 

Zonder excentriciteit is er geen precessie mogelijk. De precessie is eigenlijk 60000 jaar, maar omdat dan de excentriciteit weer is veranderd, is de periode van een precessie-cyclus maar 30000 jaar. Het perihelium heeft dus ook precessie.

Link to comment
Share on other sites

Heeft vast met de leeftijd te maken, het zijn schoolvakken :p

 

Klassieke Culturele Vorming en Algemene Natuur Wetenschappen (of zoals ik het altijd noemde: nutteloze afgezaagde weetjes)

 

nenee, dit heeft niks met de leeftijd te maken. Ik heb er zelfs nu nog nooit van gehoord. Vlaams onderwijs heeft blijkbaar heel andere vakken, of noemen het anders. Zoiets als muzische opvoeding en Biologie of Fysica?

 

verder nog mee over onderwijs. Ik geef zo nu en dan nog bijles. Wiskunde, Engels en af en toe Fysica

Link to comment
Share on other sites

Dat is niet waar. Op onze school kon je het op Havo en Vwo doen, het was wel dezelfde klas.

 

Dat is vreemd, want KCV (Klassieke Culturele Vorming) heeft te maken met de klassieken en dat heb je alleen met gymnasium. Bedoel je niet CKV? Dat heeft geloof ik iets te maken met kunst

Link to comment
Share on other sites

Dat is vreemd, want KCV (Klassieke Culturele Vorming) heeft te maken met de klassieken en dat heb je alleen met gymnasium. Bedoel je niet CKV? Dat heeft geloof ik iets te maken met kunst

 

Grieks en Latijn krijg je alleen op het gymnasium (VWO + Grieks / Latijn = Gym)

KCV heeft alleen met de culture kant te maken van Grieks en Latijn en is dus meer een geschiedenis vak.

Link to comment
Share on other sites

GTFO :phu: KCV was kei gaaf, Grieks en Latijn zonder de grammatica. Je denk waarschijnlijk aan CKV

 

KCV was ook gaaf, maar ANW niet!!! Lezen is een kunst, prutser :kiss:

 

En het is "Klassieke" Culturele Vorming; oftewel, het gaat over de klassieken. En met de klassieken worden de Romeinen / Grieken bedoeld :p. Alleen verplicht op gymnasia. (voor zover ik weet)

 

CKV daarentegen is Culturele en Kunstzinnige Vorming, en dat is dus meer gericht op kunst in het algemeen. CKV is verplicht binnen de cultuurprofielen, verder een keuzevak.

Link to comment
Share on other sites

KCV was ook gaaf, maar ANW niet!!! Lezen is een kunst, prutser :kiss:

 

En het is "Klassieke" Culturele Vorming; oftewel, het gaat over de klassieken. En met de klassieken worden de Romeinen / Grieken bedoeld :p. Alleen verplicht op gymnasia. (voor zover ik weet)

 

CKV daarentegen is Culturele en Kunstzinnige Vorming, en dat is dus meer gericht op kunst in het algemeen. CKV is verplicht binnen de cultuurprofielen, verder een keuzevak.

 

Pfff dat ligt aan de interpretatie :phu:

 

Ik zei ook helemaal niet dat het verplicht was voor iedereen :p Sanne zei 'KCV is iets wat je alleen op het gymnasium hebt' wat ik interpreteer als een vak dat je aan als gymnasiast mag doen, wat niet waar is.

 

Waarom probeert iedereen aan mij uit te leggen wat KCV is :LOL:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...