Jump to content

What Guitar Material To Play Rock? - Quel set up guitare choisir pour jouer du rock


Valnure

Recommended Posts

Hi, i'm french so i just will use translater to translate an old post that didn't have succes ^^' sry for the bad google language.

Pour les francais, lisez juste.

 

So here, I have a little dream and I would like what would be the ideal config for playing pieces of rock; especially the Muse made but also incidentally AC / DC, Pink Floyd, etc ... (to locate a little musical direction), but at all levels.

That is to say have a reference on or guitars because I know that there may be strings 7, the amp, the pedals and even cables, if possible with the refs.

In fact, I'm looking, I can not find a topic on it or at least not as complete.

 

I would like it to be as inexpensive as possible while maintaining a very high quality because this is what I'm interested in the fact renew my gear.

 

I would also ask for some info about 7 strings guitars, also where to find? is that the strings of packages are difficult to find and more expensive? is that it is compatible with any type of amp?

 

I do not want war, judgment or comparison between this instrument or that group. What interests me is to know what that would offer me the best experience to play the songs that I like.

 

Thank you for your help guys

 

 

Alors voilà, j'aimerais me faire un peu rêver et j'aimerais quelle serait la config idéale pour jouer des morceaux de rock; surtout du Muse en fait mais aussi accessoirement AC/DC, Pink Floyd, etc... (pour situer un peu l'orientation musicale), mais à tous les niveaux.

C'est a dire avoir une référence sur la ou les guitares vu que je sais qu'il peut y en avoir des 7 cordes, l'ampli, les pédaliers et même les câbles, si possible avec les refs.

En effet, j'ai beau chercher, je ne parviens pas à trouver un topic à ce sujet ou du moins pas aussi complet.

 

J'aimerais bien que ça soit le moins onéreux possible tout en gardant une qualité très élevé car c'est ce qui m'intéresse dans le fait de renouveler mon matos.

 

J'en profite aussi pour demander quelques infos sur les guitares 7 strings, genre où en trouver? est ce que les paquets de cordes sont difficiles a trouver et beaucoup plus chers? est ce que c'est compatible avec tout type d'ampli?

 

Voila, je ne veux pas de guerre, de jugement ou de comparatifs entre tel instrument ou tel groupe. Ce qui m’intéresse c'est de savoir qu'est ce qui m'offrirait la meilleure expérience pour jouer les morceaux qui me plaisent.

 

Merci de votre aide les gars

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...