Jump to content

Recommended Posts

Don't forget including the name of your own band in the same song ಠ_ಠ

 

I have the feeling Matt purposely avoided using the word Muse for all these years. They've got quite a few love songs that could've used it.

Share this post


Link to post
Share on other sites
I have the feeling Matt purposely avoided using the word Muse for all these years. They've got quite a few love songs that could've used it.

Yeah, that's true.

Don't forget including the name of your own band in the same song ಠ_ಠ

And yes, I almost forgot about that.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"She attacks me like Leo, when my heart is split like Rio." Doesn't make sense to me.

 

Matt's explained that one. Apparently it's talking about the Leo star sign (I guess they're supposed to mean or something?) and the "split like Rio" is because Rio de Janeiro is a very divided city. Yup...still a shit lyric :rolleyes:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matt's explained that one. Apparently it's talking about the Leo star sign (I guess they're supposed to mean or something?) and the "split like Rio" is because Rio de Janeiro is a very divided city. Yup...still a shit lyric :rolleyes:.

Haha oh dear, that explanation makes my estimation of that lyric go down if anything.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Don't forget including the name of your own band in the same song ಠ_ಠ

Pretty sure they did that to make sure the cheese factor in that song was to the max.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pretty sure they did that to make sure the cheese factor in that song was to the max.

 

They were never in danger of not showing enough cheese on that song. :chuckle: Stinky cheese, at that.

Share this post


Link to post
Share on other sites
I have the feeling Matt purposely avoided using the word Muse for all these years. They've got quite a few love songs that could've used it.

 

"I'll save it for the 5th album and then BOOM! They'll love it! :awesome:"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Haha oh dear, that explanation makes my estimation of that lyric go down if anything.

:LOL: I know right.

"I'll save it for the 5th album and then BOOM! They'll love it! :awesome:"

 

:LOL: That's Matts logic right there.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Overdue makes me criiiiiinge

"I'm young but I know that I'm aroused..." :noey:

 

Yooooooooou know that I caaaaaaare

Yooooooooou should have been theeeeeeeere

 

One of those songs where Matt sustaining one word for a long time is actually really irritating :chuckle: Like TOADA...only that was pretty damn good live - I doubt Overdue was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"She attacks me like Leo, when my heart is split like Rio." Doesn't make sense to me.

.

 

Matt actually explains that line in a tweet a while back, something like Leo the star sign and Rio being split into poverty and rich I don't really understand it to be honest

Share this post


Link to post
Share on other sites
"She attacks me like Leo, when my heart is split like Rio." Doesn't make sense to me.

 

It reminds me of when I wrote songs when I was younger and I knew exactly what I wanted to say, so I handpicked words which rhymed but didn't have much coherency. Therefore making it sound "cheesy"

Share this post


Link to post
Share on other sites
I really think Fury's overall theme is so powerful that the "and make a 'fuss' " bit in the chorus just makes it silly and a little cringy when listening to it :LOL:

yeep.

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Ohhhhh I ammm growwiinng tirredd..." I got a distinctly emo twinge I'm not supposed to feel with Muse.

 

I love that song so much. If you can relate to the song it gives it an entirely different feeling ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Only a joke, such a brill song though

 

No I meant because I was gonna post that exact same thing :LOL: Yeah it is pretty good

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...