Jump to content

Recommended Posts

Guest bshuker

Yeah it's a marshall 20/20 and it won't let you switch the sides individually. I know generally speaking if you don't put an input in the one side then there won't be any load at the output, but unfortunately the marshall takes the signal and routes to both outputs if you only use one input.

 

I'd just get another cab but I really don't have room for it at the moment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest bshuker

Sweet! I'll get it all sorted once I know for definite I've got the amp.

 

Yeah tbf it wouldn't take them a whole lot of effort to build that in so you could run them safely if they didn't have a speaker load.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sweet! I'll get it all sorted once I know for definite I've got the amp.

 

Yeah tbf it wouldn't take them a whole lot of effort to build that in so you could run them safely if they didn't have a speaker load.

 

Most new valve amps have it built in AFAIK.

 

I'd be interested to know the difference between your power amp and a standard SS power amp for a PA or Bass or what have you.

Share this post


Link to post
Share on other sites

im using a peavey pv1500 right now using only channel A, channel b has no input and the volume is turned right off, that okay, right? ive been doing this for ages, its not a valve power amp either.

 

oh, and does anyone know if the speaker emulations on pod xt pro are stereo or is it just the effects?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest bshuker
hows the 20/20? looking at one on ebay now

 

Haven't got it yet! I hope you're not looking at the one I'm looking at!!!! :eek:

 

I'm looking at the one ending tomorrow in Nottingham. Theres also that one for £249 BIN which ends a bit later on (should note it started on 299 and has been reduced because theres obviously no interest)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest bshuker
Most new valve amps have it built in AFAIK.

 

I'd be interested to know the difference between your power amp and a standard SS power amp for a PA or Bass or what have you.

 

Fairs yo!

 

Well I dunno, i'm just looking at these 20/20s and im gonna pull the trigger, hopefully chris won't end up having a bloody bid war with me though lol

 

oh, and does anyone know if the speaker emulations on pod xt pro are stereo or is it just the effects?

 

Only the effects are stereo as far as i'm aware

Share this post


Link to post
Share on other sites
Haven't got it yet! I hope you're not looking at the one I'm looking at!!!! :eek:

 

I'm looking at the one ending tomorrow in Nottingham. Theres also that one for £249 BIN which ends a bit later on (should note it started on 299 and has been reduced because theres obviously no interest)

 

ends tomorrow at 11:11? balls... ive been watching that one since it was listed!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest bshuker
ends tomorrow at 11:11? balls... ive been watching that one since it was listed!

 

yeah that's the one ive been looking at it that long too lol :( were you actually gonna bid on it or just try and whip it for cheap?

 

WE GOT A DILEMMA :stunned:

Share this post


Link to post
Share on other sites

well i was going to bid if it was ending around £200

 

im tempted to just go for the buy it now one though if you're bidding... chances are i'll accidentally sleep in and miss the auctioned one.

 

you heard this amp? im mainly concerned about its loudness at 20w a side... sometimes i ran my 100w amp in half power mode at 50W, it was okay but a leeeeeetle quiet, though i did never crank the volume up so much (maybe had it around 5, it didnt seem to get much louder after 5, compared to its response under vol =5)

 

you reckon it'd be loud enough to gig with using both inputs on a single marshall 2x12 in stereo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest bshuker

Yeah I was looking for it around £200 aswell, and if it got pinched from me i would take the BIN one. (I reckon that BIN one if you messaged them they'd do it for £220 or something because it doesn't look like anyone interested at 250 either).

 

Also this one with the bids the guys only got 2 feedback and I was gonna go collect it and pay cash to make sure it was all good, (nottinghams pretty near by), so maybe if I get that one cos I can go pick it up? That way you've got the safer guy for posting? That sound fair?

 

I'm not sure really if you were thinking 50 watt wasn't loud enough I dunno if 20 a side is gonna do the job, I mean 20watt perside in a 2x12 is like 2 of my old DSL201 basically. Which was pretty loud but could've done with a bit more, so I guess doubling it up would've been fine right? I guess you'd just have to get it and see as far as that goes to be honest!

Share this post


Link to post
Share on other sites

yeah. reading the reviews on it, it sounds like its okay loud enough. i'll message the guy about buy it now, you can have the bid one then :p

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest bshuker

Sweetttt hahaa! Tbf I would just get the Buy it now one if i wasn't close enough to pick up the bid one, I don't trust ebayers with that low feedback when selling otherwise. But cos I can pick it up easy enough it'll be fine yo

 

WE IZ GUN HAS OSSIM RIGS THO AMIRITE? *RACK 5*

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sweetttt hahaa! Tbf I would just get the Buy it now one if i wasn't close enough to pick up the bid one, I don't trust ebayers with that low feedback when selling otherwise. But cos I can pick it up easy enough it'll be fine yo

 

WE IZ GUN HAS OSSIM RIGS THO AMIRITE? *RACK 5*

 

HI FIvE'S

 

i bought it, £250 sounds good to me..

 

 

soooo.. anyone interested in a jcm900? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest bshuker

Sweeeeet! nice one mate, WE'R DUN HAS TEH BEST RACKS AMIRITE?

 

lolol theres af ew jcm900s on the bay they go pretty good from what ive seen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sweeeeet! nice one mate, WE'R DUN HAS TEH BEST RACKS AMIRITE?

 

lolol theres af ew jcm900s on the bay they go pretty good from what ive seen

 

mien pwns all

 

 

rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest bshuker

Gah some bastard out bid me in the last like 5 seconds for £270 on that 20/20.

 

Ohwell, that's too much for it for me

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...