Jump to content

Recommended Posts

Ja, de var relativt ukjente i Norge da jeg fattet interesse, for å si det sånn. Husket at MTV hadde begynt å "hype" dem litt festivalprogrammene sine (de var vel godt kjent på Werchter og Glastonbury osv), men ellers var det ikke noe som gikk på verken MTV eller radio til vanlig. Det var først da Black Holes and Revelations kom ut at jeg følte at de ble noe særlig spilt på radio. Men ta tok det ganske greit av også da :) De var forsåvidt begynt å bli "store nok" på konsertscenene da jeg så dem i 2003. De spilte jo på den nest største scenen på Roskilde i 2004. Jeg var ikke der, men fikk en venninne til å ringe :p

 

Det var videoen til Bliss som fanget interessen min først, fulgt av alle sceneopptakene MTV viste. Skikkelig bra live-opptak som gjorde at jeg skjønte at her er det virkelig noe bra. OoS kommer alltid til å være "favorittbarnet" fordi det albumet kom på en tid jeg virkelig ville høre litt progressiv rock, og harde riff blandet med falsettovokal smeltet meg fullstendig ;) Så videoen til Hyper Music her om dagen, og det er liksom "min" Muse. Har hatt veldig mange fine opplevelser til Starlight et al også, og det er flott at de stadig utvikler seg. Men det er liksom noe med når de spiller de "gamle" sangene... nostalgi osv :D

Link to comment
Share on other sites

Ja, de var relativt ukjente i Norge da jeg fattet interesse, for å si det sånn. Husket at MTV hadde begynt å "hype" dem litt festivalprogrammene sine (de var vel godt kjent på Werchter og Glastonbury osv), men ellers var det ikke noe som gikk på verken MTV eller radio til vanlig. Det var først da Black Holes and Revelations kom ut at jeg følte at de ble noe særlig spilt på radio. Men ta tok det ganske greit av også da :) De var forsåvidt begynt å bli "store nok" på konsertscenene da jeg så dem i 2003. De spilte jo på den nest største scenen på Roskilde i 2004. Jeg var ikke der, men fikk en venninne til å ringe :p

 

Det var videoen til Bliss som fanget interessen min først, fulgt av alle sceneopptakene MTV viste. Skikkelig bra live-opptak som gjorde at jeg skjønte at her er det virkelig noe bra. OoS kommer alltid til å være "favorittbarnet" fordi det albumet kom på en tid jeg virkelig ville høre litt progressiv rock, og harde riff blandet med falsettovokal smeltet meg fullstendig ;) Så videoen til Hyper Music her om dagen, og det er liksom "min" Muse. Har hatt veldig mange fine opplevelser til Starlight et al også, og det er flott at de stadig utvikler seg. Men det er liksom noe med når de spiller de "gamle" sangene... nostalgi osv :D

 

Kult! Jeg elsker Hyper Music og OoS.. Velger heller Hyper Music enn Starlight for å si det sånn. Har en eldre bror som har hørt på dem siden tidlig 2000-tallet, så bra at noen i Norge viste om dem! heh.

Link to comment
Share on other sites

Jeg storkosa meg på konserten,vært i bergen en uke og kom hjem igår! Det var fin utsikt mot scenen..valgte å stå lengere bak ved gjerdet,var god plass,lettere å ta bilder derfra:D Og endelig fikk jeg stå på "Matt sin venstre "sidet,he,he

Ble veldig glad for at de spilte bliss! Men hadda håpet på CE,haddet vært gøy å hørt mer gammelt,men stemmningen var jo på topp,så da er det ikke sort å klage på.Mulig det bare er meg,men jeg synes lydkvaliteten var noe dårligere enn den var på spektrum.Men gutta våres var i stor form:D

He,he allsang låta house of rising sun,var det få som kunne..litt morsomt,ble bedre på feeling god da...

 

Og jeg synes det var såå digg å se white lies live,knall bra musikk det også:) Jeg fikk brukt opp all energien min det er helt sikkert! DEt var gøy å dra alene,møtte på mange hyggelige mennesker..og mye flotte gutter å se på he,he;)

 

Gleder meg til neste konsert,jeg er klar!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jøss så liten aktivitet det er her inne nå da...

 

Jeg driver med å planlegge neste muse konsert..men håper stort på at det ikke blir altfor lenge til de kommer tilbake til norge,men er nok redd de kommer til å ta en lang pause nå etter en lang turne verden rundt.Kanskje jobbe på en nytt album? Men reiser gjerne ut av norge får å se dem igjen:D

 

Ellers så skal jeg på Roger waters konserten "the wall" i april,blir vanvittig stort. Trolig siste sjangsen for å se "the wall" live,andre her som skal?

 

Er sugen på å se white lies live igjen også,si ifra om noen vet om de dukker opp i Norge igjen da!!

Ha en fortsatt fin dag:)

Link to comment
Share on other sites

Ikke lenge til Wembley nå.. *sighs* :( Kunne ønske jeg kunne dra! Har vært irirtert siden 2007 at jeg ikke var der da heller! Tror det blir en stund til Muse kommer til Norge igjen.. Men jeg er lei av å se de i Norge... Lite, små konserter, kjedlig og idiotisk publikum. Heller London!

Link to comment
Share on other sites

Jeg foretrekker mindre konserter med muse,enn det store, som eks wembley,skulle gjerne vært der.. Men jeg savner det nære og intime konsertene,der man føler nær kontakt med artistene.Nå har muse blitt så store,og de gjømmer seg nesten bak flotte show,som tar vekk fokuset fra dem selv,flott å se på,men samtidig trist på en måte. Men slik er det,de har blitt store og større vil de bli på godt og på vondt:)

Jeg drømmer om muse på rokcefeller igjen:)

 

Er ikke tvil om at de kommer tilbake til norgen,men det blir en god stund til.. Om de tar en lang pause nå,tror jeg de vil holde små konserter en gang i blant rundt omkring.

 

Bør da være fornøyd med 3 muse konserter her i Norge i løpa et 2009/10:D

Link to comment
Share on other sites

Jeg foretrekker mindre konserter med muse,enn det store, som eks wembley,skulle gjerne vært der.. Men jeg savner det nære og intime konsertene,der man føler nær kontakt med artistene.Nå har muse blitt så store,og de gjømmer seg nesten bak flotte show,som tar vekk fokuset fra dem selv,flott å se på,men samtidig trist på en måte. Men slik er det,de har blitt store og større vil de bli på godt og på vondt:)

Jeg drømmer om muse på rokcefeller igjen:)

 

Er ikke tvil om at de kommer tilbake til norgen,men det blir en god stund til.. Om de tar en lang pause nå,tror jeg de vil holde små konserter en gang i blant rundt omkring.

 

Bør da være fornøyd med 3 muse konserter her i Norge i løpa et 2009/10:D

 

Ja det er bra! :) Jeg så de ikke på Hove.. men er veldig fornøyd. Har brukt mye penger på å se dem, men det var verdt det. I selv om kanskje ikke prisen på billeten var verdt det * host golden circle host*

Link to comment
Share on other sites

enig, at golden circle var utrolig dyrt,men fin utsikt da! Men det var altfor mange grise fulle folk der,husker de noe særlig fra konserten? Jeg hoppet,danset hele tiden, og storkoset meg,Men synes nok dette publikumet var litt slappt,ihvertfall der jeg stod da,bak ved gjerdet.

Det forskjell fra sted til sted! Hove var faktisk len smule bedre da,når det gjelder liv og stemning:)

Link to comment
Share on other sites

Hei dere. Jeg ser at Unintended lå 6 uker i 2008 og 2009 på VG-lista topp 20, med 5. plass som beste plassering. Hvorfor i all verden gjorde den det? Låta er selvsagt episk, men hvorfor en så gammel låt populær først i 2008-2009? Var det noen som promoterte den veldig? Andre sanger som ble populære ble jo det først og fremst i det tidsrommet de kom ut.

 

Jeg undres... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Hei:) Jeg husker at unintended var ofte å se i 2002 -2004 også,det vil si hele den sommeren ble den spilt på jukeboxs på tv på morran,vet ikke hvorfor akkuratt den låta ble populær så sent.. Andre som vet?

Og så jeg savner muse perioden fra 1999-2006!!! Sukk!

 

Og så drømmer jeg om å se muse holde en unplugged konsert...med få inviterte,meg på første rad selvsagt:p

Link to comment
Share on other sites

Wembley var kanon!!! Var nesten glad jeg hadde sitteplass på lørdag, da jeg ble slått gul og blå i moshpiten på fredag (havnet der noe ufrivillig men joggu var det moro :D). Kom ganske seint til stadionen (rundt 7) på fredag men fikk sneket meg inn fra kanten på Chris sin side, et godt stykke bak. Da Uprising begynte føltes det som om det var en enorm folkemengde som kom løpende inn i ryggen min, og ble pressa fremover så jeg endte tilslutt opp bare 10 meter fra gjerdet foran og 5 meter fra gjerdet som gikk langs "UFO-catwalken" (eller hva man nå skal kalle det!). Helt genialt :D Storkoste meg, og skal definitivt reise til utlandet på konsert igjen ved en annen anledning. Litt av en stemning! Fikk høre B&H, Take A Bow, Soldier's Poem, IBTY, CE og Ruled By Secracy live for første gang, og det var ikke noen nedtur akkurat :).

Link to comment
Share on other sites

Hei dere. Jeg ser at Unintended lå 6 uker i 2008 og 2009 på VG-lista topp 20, med 5. plass som beste plassering. Hvorfor i all verden gjorde den det? Låta er selvsagt episk, men hvorfor en så gammel låt populær først i 2008-2009? Var det noen som promoterte den veldig? Andre sanger som ble populære ble jo det først og fremst i det tidsrommet de kom ut.

 

Jeg undres... :rolleyes:

 

Litt usikker selv, men etter at Unintended ble framført på X Faktor 2008/09 lå den på topp 5 på Itunes. Så det kan jo kanksje være årsaken:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er noget misunnelig på de som fikk oppleve lørdagen på Wembley, for den setlista var rett og slett bedre enn fredag, og fredag var ikke dårlig, for å si det sånn. Jeg hadde sitteplass i seksjon 5, så jeg så nå noe sølvfarga og stripete der foran en plass. XD neida, det var en fin kveld.

 

Er selvfølgelig gira på å se dem igjen, igjen, men det blir vel en stund til kan jeg tenke meg. Oh, well...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er slett ikke misunnelig, neeei. XD Men jeg er en såpass ny fan at jeg fortsatt synes enhver gig er utrolig fantastisk. Høhø... Nå er jeg egentig gira på å se dem igjen, men herregud, de har jo turnert i halvannet år eller deromkring, så det er absolutt forståelig at de tar en pause snart.

Link to comment
Share on other sites

jeg tror Wembley på den 11te enkelt og greit kan være den beste muse konserten noensinne =D selvom det var noen tekniske problemer her og der. som effekten på gitaren til matt under MOTP var offtime :LOL:

Hvordan får man effektene til å bli synkronisert med musikken uansett? De lager jo sin egen rytme, som varierer noe fra studioversjonene. Er det noen som sitter og følger med på effektene og timer dem?

 

Edit: Forpulte drittforum. Krever at jeg skal logge meg inn hvert jævla femte sekund. Forpulte faen.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan får man effektene til å bli synkronisert med musikken uansett? De lager jo sin egen rytme, som varierer noe fra studioversjonene. Er det noen som sitter og følger med på effektene og timer dem?

 

Edit: Forpulte drittforum. Krever at jeg skal logge meg inn hvert jævla femte sekund. Forpulte faen.

 

Hmm, har aldri hatt problemer med pålogginga. Kanskje noe forbigående. Serveren sliter jo litt iblant har jeg merka.

 

Nå er jeg fullstendig inkompetent når det gjelder musikktekniske greier, men vet at de har en click-track i in-ear. Den viser kanskje rytmen på effektene? Men har ingen aning ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...