Jump to content

Recommended Posts

Vi så band-bussen! :D Eller, vi er ganske sikre på at det var det. Enorm, mørkeblå buss med engelske skilter og sotete ruter på ALLE vinduene som kom ut fra Spektrum sånn ca 20-30 min etter at de hadde gått av scenen. Så ut som en typisk "spesialinnredet" buss. Så vi stod der bare og gliset og bare... "hahaha nå har vi vært 3 meter fra Muse"

 

(Vi stod ikke å ventet på å få se noe, men vi skulle møte 2 kamerater av meg på hjørnet av parken mellom Spektrum og Grønland. Moro med sånne "bonuser" :))

Link to comment
Share on other sites

Var morro på konsert ja. Sto og heia hele konserten, visste at d skulle bli slitsomt i jævelig trengsel men etter hard trening med løpring og styrketrening holdt jeg ut. Sto nesten helt fremme, utrolig når de starta med uprising, til tross visste den kom!

 

Fikk tak i en hel ballong som noen andre smalt, så jeg satt med hele ballongen i handa.Dette har jeg aldri klart før på tidligere 4 muse konsertene vært på, så tenkte fader meg må ta med meg den ballongen hjem (de har vell 5000 stykker av de, ser helt like ut fra forige turne, men dog samleobjekt;)), men var kjedelig å holde på den så venta til avgjørende øyeblikk da kasta den bakover i publikum, helt på slutten av unnatural selection , siste låt før ekstra nummer. Noen som så dette? Begynte å lure fælt baki der i alle fall. Litt show.

 

Kunne kasta den opp på bellamy, nei da, kunne tatt en slik som denne filmen: http://www.youtube.com/watch?v=fzE7zQp4yzo&feature=related

 

var idiot og tok ut øreproppa og har fra før av sensitive ører, lærer aldri dette når ser Muse. De har gitt meg utrolig opplevelser, og tenker dette er drømmeøyebliket aldri må gå klipp av så utrolig kult med høy lyd, og neste dag er helt i bøtta, tom av energi og piper noe jæveli i øra. Kronisk skada av Muse nå, og vet faktisk ikke helt om d er vært d, alt i alt. øreskader fader meg kjipe! Men utrolige er de forde!

Link to comment
Share on other sites

Så heldig du var som var helt foran! Den ballongen var jeg hypp på også! jeg kaste meg etter en ballong som kom mot meg,morro! Holdt nesten på å falle ut fra rekkverket,men jeg ville jo ned på gulvet så hadde passa fint det:D

Så bra det klippet,ha ha,Matt er så rolig og avbalansert,dukker og synger fornøyd videre...

 

Men dere som var helt foran,måtte dere vente lenge for å få de plassen der?

Jeg kom sent inn,gadd ikke å høre på oppvarmerne,kom inn 19.25,så viste det seg det var blitt noe utsatt. På det tidspunktet muse skulle spille var det fortsatt lange køer ute!

Jeg fikk til slutt tak i ørepropper selv,orka ikke å høre på den fæle,grumsette lyden til the horrors...ikke var det liv i salen heller he he.( Det må være det den fjærne Aftenposten jornalisten snakke om,fy faen for en dust! Han slakta jo muse helt!!

Men jeg ser at det faktisk er flere muse fan her inne som ble skuffa..viser til en tråd som handler om høst/vinter turnen. Jeg forstår ikke kritkken. Klart det vil alltid være låter vil høre,men grenser hvor lenge en konsert kan vare også! kunne holdt på lengere for min del da..Er enig at jeg savner låter fra showbitz,men det var en resistance tour da)

 

Men vekk med proppene da Muse satte igang! Faen at jeg ikke hadde nerver til å filme med mitt kule filmkamera,pokker! Nesten gang ska jeg være klar,men med et mindre og enda bedre filmkamera og jeg skal på fremste rekke!! Takk og lov at jeg er høy og er sterkt,skal klare å løtfte vekk småjentene!!

Klarer ikke å vente,tripper etter å oppleve muse engang til!

Må bare følge med når det er konserter igjen,håper det blir noe i England. Lettere for meg å reise ditt. Er så spent på neste album allerede,er klar for noe mere nytt jeg! Jeg kunne også tenkt meg at de samlet alle b sidene på et album,mange kule låter å hente!

 

Jeg vil gjerne høre mere om andres opplevlser av denne herlige konserten! :)

Edited by Mariannej
Link to comment
Share on other sites

Jeg var helt foran, rett foran Chris faktisk. Hvilket jo var litt gøy, spesielt under USOE :D

Men ja, sto i kø fra 15-tiden så ble jo et par timer, men ikke så lenge som jeg var redd for.

Egentlig hadde jeg planer om å stå lenger bak, og "angrer" litt på at jeg ikke gjorde det, for vi som sto forrerst gikk glipp av nesten hele scene-showet. Vi så jo det som foregikk, men alt av laser og lyseffekter og sånt fikk vi ikke med oss så det har jeg måttet se på YT når jeg kom hjem.

 

Var egentlig klar over det før konserten iom at jeg har stått lenger bak på Muse før og det var perfekt.. men når jeg nå engang endte opp på første rad så ble jeg liksågodt der, må jo oppleve det en gang også :D

Eneste som trakk ned den erfaringen var to Franske drittunger som sto ved siden av meg og sutret gjennom HELE konserten. De var halvparten så høye som meg, dobbelt så brede som meg, og klagde på at JEG breiet meg?? For det første, jeg var der før dem. De prøvde gjennom HELE konserten å skvise MEG ut av linja ved barrieren, og slutta ikke før jeg pekte dem ut til vakta som sto foran oss og de skjønte hva jeg sa til han. Jeg hadde faen meg kloremerker på arma etter hu ene. Som furte-straff dytta hun til kameraet mitt hver gang jeg prøvde å ta bilder, og når jeg og ei finsk og ei svensk jente (kjempekoselige) som sto på andre siden av meg, delte på USOE-flagget mitt under USOE og veivet det i takt med musikken så prøvde de faen meg å rive ned det også!

 

Men etter det ga de opp og gadd ikke en gang å være med å hoppe og klappe og danse til musikken, sto bare å furtet. Er veldig glad for at jeg tidlig bestemte meg for å gi blanke faen i dem og bare nyte konserten, skal mer til enn et par franske unger for å ødelegge MUSE for meg as :D

Og bildene ble bra uansett, Chris nikket og smilte til flagget vårt, og vi hoppet og danset og raste og rocka og hadde det helt supert :D

Hadde blåmerker på ribbeina etterpå, haha!

Link to comment
Share on other sites

We Are the Universe (intro music)

 

Uprising

Resistance

New Born

Map of the Problematique

Supermassive Black Hole

Guiding Light

Interlude + Hysteria

United States of Eurasia

Feeling Good

Helsinki Jam + Undisclosed Desires

Starlight

Plug in Baby

Time is Running Out

Unnatural Selection

 

Exogenesis: Symphony Pt. 1 Overture

Stockholm Syndrome

Man with a Harmonica intro + Knights of Cydonia

Link to comment
Share on other sites

We Are the Universe (intro music)

 

Uprising

Resistance

New Born

Map of the Problematique

Supermassive Black Hole

Guiding Light

Interlude + Hysteria

United States of Eurasia

Feeling Good

Helsinki Jam + Undisclosed Desires

Starlight

Plug in Baby

Time is Running Out

Unnatural Selection

 

Exogenesis: Symphony Pt. 1 Overture

Stockholm Syndrome

Man with a Harmonica intro + Knights of Cydonia

 

Takker! :D

Link to comment
Share on other sites

Ja. Sto veldig langt framme jeg å. Gikk nok glipp meste av lys showet. Snudde meg et par ganger for å se.

 

Var noen som hadde flagg ja. Awesome

 

:awesome:

 

Var de franske ungene de franske jentene som snek noe utrolig i køen?

 

Det er meget mulig, de var veldig.. Franske (er det lov å si sånt? :$ )

 

Hvor var det du så flagg?

Link to comment
Share on other sites

Marianne er du klart for nytt album allerede? du må nok desverre vente 2 år, kasnkje til og med 3. Muse har gitt ut ca 2,5 år mellom platene før og blir nok muligens samme igjen hvis stemmer de ryktene jeg har hørt.

 

Men vi får nok kose oss med live konserter og mye live musikk av de på nettet!, du savner b- side cd marianne? du kan sjekke ut denne linken, laste ned uoffisiell og bra b-side cd, med 25 låter!, noen har vært på plate, ekstra spor på spesial cder osv, huballoo live cden osv, men veldig fin samling dette.

 

http://www.torrentreactor.net/torrents/1415942/MUSE-Do-we-Need-This%3F-B-Sides-amp%3B-Rarities

lastes ned med torrent hvis vet hvordan d brukes.

 

kjenner igjen d dere skriver med litt tomhets følelse etter konserten i spektrum, tatt noen dager før jeg har kommi meg. klart mange tenker på låter de skulle ha ønsket at kommi, og dette har jeg tenkt mye på tidligere konseerter. Men denne gangen hadde jeg sjekka setlista nøye fra stocholm og helsinki dagene før for å unngå dette, og heller vite hva som kommer. Gleda meg veldig til jazzversjonen av cave. men den hadde de bytta ut med feeling good, litt skuffa da, hehe. men mmen

Link to comment
Share on other sites

Jeg er veldig fornøyd med setlista jeg, men jeg er jo en relativt ny fan, så jeg vet ikke helt om det teller. Hehe...

 

Nå er jeg bare veldig glad for at jeg fikk sjansen til å se dem live. :) Som jeg skrev på twitteren min: "Muse are so amazing, I feel like I've been re-born into some beautiful new world."

Link to comment
Share on other sites

Er ærlig talt drittlei av all klaginga på setlista. Hvis Muse bare skulle spilt gode gamle låter hadde de aldri gått fremover som band, og selv om en del av fansen sitter fast i Showbiz eraen til bandet så er det søren meg bra bandet ikke gjør det selv.

 

Klart, jeg hadde ikke sagt nei til lenger konsert heller, men damn jeg er glad de faktisk er på turné i det hele tatt, jeg hadde glatt dratt på en konsert med 3 låter også jeg, så lenge jeg hadde fått sett dem live igjen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg klager ikke! :D

Men de skulle ikke ha byttet ut Cave og Unintended. 2 Showbiz sanger byttet mot en ikke-Muse sang!? :p

Jaja, som jeg sa, jeg klager ikke. Jeg er ganske fornøyd med setlista og er glad for at jeg fikk sett dem! Beste dagen i hele mitt liv. :D

 

Jeg har noen bilder hvis dere vil se :)

 

 

Er bildene for store så må dere si ifra :$

 

*sukk* Men.. hva skal jeg glede meg til nå? Jeg føler meg så tom. :(

Edited by justMelissa
Link to comment
Share on other sites

Jeg klager ikke! :D

Men de skulle ikke ha byttet ut Cave og Unintended. 2 Showbiz sanger byttet mot en ikke-Muse sang!? :p

Jaja, som jeg sa, jeg klager ikke. Jeg er ganske fornøyd med setlista og er glad for at jeg fikk sett dem! Beste dagen i hele mitt liv. :D

 

*sukk* Men.. hva skal jeg glede meg til nå? Jeg føler meg så tom. :(

 

Kaller'u Dom ei gammal kjerring?? :LOL:

Spørs om vi burde starte et lite Muse-korstog til våren da, reise en hel gjeng og se dem ett eller annet sted.

Link to comment
Share on other sites

Er ærlig talt drittlei av all klaginga på setlista. Hvis Muse bare skulle spilt gode gamle låter hadde de aldri gått fremover som band, og selv om en del av fansen sitter fast i Showbiz eraen til bandet så er det søren meg bra bandet ikke gjør det selv.

"Gode gamle låter" - nja. Det var jo liksom det de gjorde da. Jeg syntes de spilte for mye fra Absolution og Black Holes and Revelations som strengt tatt bare er "gamle hits". Istedenfor Time is Running Out kunne de kjørt Butterflies and Hurricanes og lignende. Materialet på den nye plata er såpass "hit-basert", mye av det, så det kunne passet med litt rockenråll innimellom istedenfor alle de "obligatoriske hitsene". Supermassive Black Hole, Time is Running out, og til dels Plug in Baby var egentlig bare unødvendige. Men folk jubler jo og liker de tydeligvis, så da skjønner jeg jo at låtene er der. Men siden dette er et diskusjonsforum så kommer jeg bare med min mening ;)

Link to comment
Share on other sites

"Gode gamle låter" - nja. Det var jo liksom det de gjorde da. Jeg syntes de spilte for mye fra Absolution og Black Holes and Revelations som strengt tatt bare er "gamle hits". Istedenfor Time is Running Out kunne de kjørt Butterflies and Hurricanes og lignende. Materialet på den nye plata er såpass "hit-basert", mye av det, så det kunne passet med litt rockenråll innimellom istedenfor alle de "obligatoriske hitsene". Supermassive Black Hole, Time is Running out, og til dels Plug in Baby var egentlig bare unødvendige. Men folk jubler jo og liker de tydeligvis, så da skjønner jeg jo at låtene er der. Men siden dette er et diskusjonsforum så kommer jeg bare med min mening ;)

 

Er det forumet er til for ;)

Og det har så enormt mye med smak og behag å gjøre, at noen kommer alltid til å være storfornøyde og noen kommer til å bli skuffa. det er det ikke noe å gjøre noe med. for meg var PIB høydepunktet, og de obligatoriske hitsene er nødt til å være der når de spiller et sted så skjelden. Da må folk sitte igjen med følelsen av å ha sett Muse, uansett hvor inbitt fan man er eller ikke, og uansett NÅR man ble fan.. De må møte alle uansett hvor de er på skalaen og det er søren meg ikke lett.

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for linken! ska laste ned alt jeg finner:)

 

ja,jeg er vel tidlig med å gledet meg til neste album,er bare alltid klar for noe nytt,vil ha mere,bare må ha det:D Hedligvis har jeg alle albumene da,som jeg kan kose meg med i mellomtiden.Og jeg følger med på nettet,prøver å få med meg mest mulig!

Derfor er det helt supert med dette forumet,sån at jeg kan holde meg oppdatert!

 

Sprøtt det dere skriver om tomhetsfølesen etter konserten,trodde jeg hadde en unormal reaksjon,jeg har det sån ennda,drit kijpt! Tror det handler om at jeg hadde gledet meg så lenge,hadde store forventinger,helt ærlig,det eneste jeg hadde å se fram mot...Så nå er det bare å finne noe nytt å strekke seg mot og gledet seg til! Det var en ekstase,et kick,endelig funnet enn naturlig rus..som kan sidestillet..tror jeg:stunned:

Forresten flotte bilder her inne! Så bra at dere legger det ut,slik at alle kan få gledet av det:)

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for linken! ska laste ned alt jeg finner:)

 

ja,jeg er vel tidlig med å gledet meg til neste album,er bare alltid klar for noe nytt,vil ha mere,bare må ha det:D Hedligvis har jeg alle albumene da,som jeg kan kose meg med i mellomtiden.Og jeg følger med på nettet,prøver å få med meg mest mulig!

Derfor er det helt supert med dette forumet,sån at jeg kan holde meg oppdatert!

 

Sprøtt det dere skriver om tomhetsfølesen etter konserten,trodde jeg hadde en unormal reaksjon,jeg har det sån ennda,drit kijpt! Tror det handler om at jeg hadde gledet meg så lenge,hadde store forventinger,helt ærlig,det eneste jeg hadde å se fram mot...Så nå er det bare å finne noe nytt å strekke seg mot og gledet seg til! Det var en ekstase,et kick,endelig funnet enn naturlig rus..som kan sidestillet..tror jeg:stunned:

Forresten flotte bilder her inne! Så bra at dere legger det ut,slik at alle kan få gledet av det:)

 

Vel, da får vi håpe på fler Europadatoer etter nyttår slik at det blir mer å glede seg til ;)

Og dersom de ikke legger ut på full turné igjen så blir det garantert festivalopptredener. Og hvem vet, kanskje de "pull a Green Day" og tar to stadiumkonserter på Wembley i sommer. Forsåvidt er det vel strengt talt Green Day som "pull a Muse" siden Muse gjorde akkurat det samme for et par år siden.. :happy:

Link to comment
Share on other sites

Oooooh, fikk nettopp melding fra Muse.mu:

 

Undisclosed Desires, the second single to be taken from The Resistance will be released as a digital download on Monday 16th November. The tracklisting is as follows:

 

1. Undisclosed Desires

2. Undisclosed Desires (Thin White Duke Remix)

3. Undisclosed Desires (Thin White Duke Remix Edit)

4. Undisclosed Desires (The Big Pink Remix)

 

You can listen to 30 second clips of the remixes now in the muse.mu media player, by clicking on the link below. The brand new video for Undisclosed Desires will premiere on Myspace around the world tomorrow. Then on Wednesday you'll be able to watch it right here at muse.mu.

Link to comment
Share on other sites

Okay, så jeg hadde lyst til å poste gårsdagens drøm i Muse dreams-tråden, me fant ut at den ikke er morsom med mindre man er norsk. Jeg drømte - av alle ting - at Matt var en halv meter høy og kjefta på alt og alle på pipesvensk. Det var helt sykt, men jeg antar det er sånt som kjer når en nesten bare tenker på én ting døgnet rundt.

 

[/random post of the day]

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...