Jump to content

Belgische Musers Thread


LiSN

Recommended Posts

ik vind de naam ook maar niets hoor :rolleyes: ocharme die kleine...

 

amai, wat een weer dit weekend :p Maar Dour was super, met onze laarzen en regenjassen. En luisteren (lees: meezingen) nr Muse op de terugweg met drie Muse-fans in de wagen... Gelukkig bestaan daar geen geluidsopnames van :LOL:

Link to comment
Share on other sites

Happy independence day :chuckle::awesome:

 

hehe, thx. Wel lekker zo'n dagje vrij. Moest het weer nu ook nog meezitten, was het helemaal geweldig geweest. Maar je kan niet alles hebben zeker.

 

Heb net mijn muziek overgezet op externe harde schijf en geordend, wat een job, toch weer uren mee bezig geweest.

Link to comment
Share on other sites

hehe, thx. Wel lekker zo'n dagje vrij. Moest het weer nu ook nog meezitten, was het helemaal geweldig geweest. Maar je kan niet alles hebben zeker.

 

Heb net mijn muziek overgezet op externe harde schijf en geordend, wat een job, toch weer uren mee bezig geweest.

 

Heb ik een tijdje geleden ook gedaan. Uren bezig geweest met het taggen en hernoemen van songs... En nu recent domweg eens mp3tag geprobeerd. Wat een zalig programmaatje, had ik dat een paar jaar eerder getest he!!! :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

Heb ik een tijdje geleden ook gedaan. Uren bezig geweest met het taggen en hernoemen van songs... En nu recent domweg eens mp3tag geprobeerd. Wat een zalig programmaatje, had ik dat een paar jaar eerder getest he!!! :facepalm:

 

Er zijn er een aantal die ik moet hernoemen. Had al werk met alles uit verschillende iTunes mappen te gaan zoeken. Blijkbaar zit da over verschillende mappen verspreid en zitten er daarin nog mappen compilaties en verzamelingen waar ook nog gewone albums instaan.

tssss, en ik moet altijd horen van mijn vader hoe ongelooflijk logisch de programma's van Apple werken. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Ik vind dat de Chris een betere smaak heeft qua namen. 'Buster' is misschien een misser, maar ik vind vooral 'Ava' een heel mooie naam. En ik denk dat Sofie dat kan beamen :D

 

Ik had er serieus geen idee van dat Chris een dochter heeft die Ava heet... idd mooie naam ;):p

Link to comment
Share on other sites

Net terug van mijn jaarlijkse tripje Londen. Daar al erg vroeg het nieuws vernomen over Amy, 'k was geschokt :( En tegelijk voelde ik me dwaas, zo van "Duh... Hoe kon ik dit nou NIET verwachten???". Ik dacht dat ze er ofwel bovenop zou geraken, ofwel voor eeuwig junkie zou blijven, maar dat ze misschien gewoon zou sterven, daar had ik niet bij stilgestaan :facepalm:

 

De sfeer in Camden - net waar we altijd ons appartementje huren - was bizar. Ze was daar écht wel graag gezien blijkbaar.

Link to comment
Share on other sites

aww das wel een beetje een domper

maar ik was ook geschokt hoor en ik vond haar muziek ook echt goed, alleen live bleef er al lang niks meer van over, heb haar een 5-tal jaar geleden op werchter gezien en dat was al zielig :erm:

Link to comment
Share on other sites

Ik weet niet hoe het toen op Werchter was, maar over 't algemeen vond ik wel dat zelfs als ze "redelijk" zat was, ze nog steeds ongelooflijk goed was, zo rauw en zo "echt"! Dat ik me dan afvroeg, wat moet dat geven als ze nuchter is... Pure klasse!

 

Maar idd de laatste 2 jaar ofzo kwam er niet veel deftigs meer uit, zo jammer. Maar 'k vind het ook zielig voor de persoon zelf, mensen zeggen dingen als "haar eigen schuld, ze moet maar karakter hebben", maar die weten gewoon niet waarover ze spreken. 't Gaat hier niet om een chocolade-verslavingske he! En ze zakt ook niet "zomaar" zo diep. Depressie (= niet gewoon eens winterblues dus) is evenmin te onderschatten.

 

Ik krijg het er altijd van wanneer mensen die eens even een dipje hebben door omstandigheden, al rondlopen van "goh en ik ben depressiéf he!" :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ik was ook niet echt verschoten.

Ze bleek (volgens haar familie en vrienden) al een paar weken nuchter te zijn. En het vermoeden is dat ze gestorven is door een plots probleem aan haar hart.

Dat doet me heel erg denken aan een andere van de 27 club. Jim Morrison was ook al een heel aantal weken nuchter en is dan ook gestorven door zijn hart.

Maar ja, bij Amy Winehouse is het nog niet helemaal zeker of het ook echt zo gegaan is.

Link to comment
Share on other sites

't Is idd helemaal nog niet zeker. Het kan zeker wel, want als je jarenlang zo zwaar aan de drugs en alcohol hebt gezeten, mag je niet plots met alles stoppen, dus wie weet.

 

Maar er zijn ook een heleboel andere geruchten die eveneens rondgaan: ze zou de avond ervoor gezien zijn met een "geheimzinnige man" (dealer?), ze zou een slechte XTC-tablet gekregen hebben, ze zou toch niet zo nuchter geweest zijn als haar ouders beweren en zich een paar dagen eerder toch nog eens hebben laten gaan met een combinatie van Red Bull en sterke drank, etc.

 

Kortom, ieder heeft zijn eigen theorie, maar de resultaten van het toxicologisch onderzoek zijn maar voor binnen een paar weken.

Link to comment
Share on other sites

Ik weet niet hoe het toen op Werchter was, maar over 't algemeen vond ik wel dat zelfs als ze "redelijk" zat was, ze nog steeds ongelooflijk goed was, zo rauw en zo "echt"! Dat ik me dan afvroeg, wat moet dat geven als ze nuchter is... Pure klasse!

 

Toen was het echt verschrikkelijk...

Ik heb wel gelezen (waar of niet, wie zal het zeggen) dat er vlak voor haar optreden daar een eerste kantelmoment was in haar relatie met Blake Civil-Fielder, een van de eerste grote ruzies en dat ze zich dan echt te pletter heeft gezopen, ze wilde zelf echt niet optreden, maar ze hebben haar toch op podium gekwakt... het was er aan te zien... jammer

 

En voor de rest geef ik u ook gelijk Ilse, allemaal niet te onderschatten

Ik vraag mij wel af of ze niet meer konden doen om haar te helpen, die gaan daar altijd naar rehab voor een week of 2... Als je hier gedwongen wordt opgenomen, is het pas binnen de eerste 10 dagen dat de vrederechter een beslissing neemt of je nog 30 moet blijven... achja...

 

Ik denk trouwens ook niet dat het haar hart geweest is, want de autopsie heeft niets opgeleverd en als je een hartaanval ofzo krijgt, volgens mij laat dat sporen die zichtbaar zijn bij een autopsie...maar ik ben natuurlijk geen dokter...

Link to comment
Share on other sites

Toen was het echt verschrikkelijk...

Ik heb wel gelezen (waar of niet, wie zal het zeggen) dat er vlak voor haar optreden daar een eerste kantelmoment was in haar relatie met Blake Civil-Fielder, een van de eerste grote ruzies en dat ze zich dan echt te pletter heeft gezopen, ze wilde zelf echt niet optreden, maar ze hebben haar toch op podium gekwakt... het was er aan te zien... jammer

 

En voor de rest geef ik u ook gelijk Ilse, allemaal niet te onderschatten

Ik vraag mij wel af of ze niet meer konden doen om haar te helpen, die gaan daar altijd naar rehab voor een week of 2... Als je hier gedwongen wordt opgenomen, is het pas binnen de eerste 10 dagen dat de vrederechter een beslissing neemt of je nog 30 moet blijven... achja...

 

Ik denk trouwens ook niet dat het haar hart geweest is, want de autopsie heeft niets opgeleverd en als je een hartaanval ofzo krijgt, volgens mij laat dat sporen die zichtbaar zijn bij een autopsie...maar ik ben natuurlijk geen dokter...

 

Inderdaad ook al waar, uit de autopsie zijn ze niks wijzer geworden, en mij lijkt toch ook dat er van een trombose of hartstilstand toch iéts moet te ontdekken zijn. En uit een toxicologisch onderzoek gaan ze geen sporen van een hartstilstand meer halen, lijkt mij. Of 't zou moeten zijn dat ze gewoon helemaal niks van vreemde stoffen vinden en dat nog de enige mogelijkheid blijkt.

 

En ik weet niet of ze haar beter konden helpen of niet. Haar vrienden en familie zullen wel het onmogelijke hebben geprobeerd, achter gesloten deuren. Maar het lijkt me héél moelijk om zo iemand echt te helpen. Ze zei zelf toch ook vaak dingen als "ik kan alleen mezelf helpen". Of ze zong "it's not just my pride... It's just till these tears have dried", enzovoorts.

 

Enfin, mijn mening was vooral dat het een sukkeltje was. Iedereen spuugde haar uit maar uit pure onwetendheid. Idem met Britney, Lindsay,... Ze hebben er niet zomaar om gevraagd hoor. Het heeft niet veel gescheeld of het was met Britney even ver gekomen.

Link to comment
Share on other sites

Om een of andere reden vind ik Britney en Lindsay wel van een andere orde...

Maar misschien wel even dramatisch... kindsterretjes... :noey:

 

Ze hebben minder talent en kunnen misschien daardoor (onbewust?) op minder sympathie rekenen bij vele mensen... Maar ze zijn daarom niet minder waard volgens mij, en met of zonder talent: ze hebben het ook erg hard te verduren he. En het is geweten dat het met kindsterretjes heel zelden goedkomt. Lindsay, Britney, Michael: ze werden allemaal veel te vroeg voor de leeuwen gegooid en onwetend en onschuldig als ze waren, volledig uitgebuit door geldwolven en een volledig fout entourage... :noey:

Link to comment
Share on other sites

Mja, maar dat zijn acteurs he. Op Lindsay Lohan na zijn het toch vooral muzikanten die het noorden kwijtraken me dunkt.

 

Ik heb overgens altijd al die indruk gehad, dat de meeste acteurs toch een veel rustiger en stabieler leven leiden dan de meeste pop- en rocksterren... Het muziekcircuit zit vol aasgieren, het filmcircuit iets minder, lijkt mij. En het leven van een muzikant is sowieso turbulenter: touren, jetlag, drugs en drank vliegen rond je oren, meer publieke aandacht,...

 

Ge moet toch een heel sterke persoonlijkheid hebben om muzikant te worden hoor, als ge er eens over nadenkt... :stunned:

Link to comment
Share on other sites

Ok en dan even tussendoor... Inge, kijk wat een foto ik hier tegenkwam, ons beider idooltjes (en twee dikke maten) op één foto, en ze hebben duidelijk pret.

 

'k Vond het best een leuke foto, dus moest ik het effe posten ;)

 

x93150238556614364.jpg

 

EDIT: OK, na wat doorklikken vond ik plots nog een reeks zulke foto's, die mannen weten zich precies wel te amuseren.

 

 

 

tumblr_lhbwzbh9zX1qc1vzyo1_400.jpg

 

MMM-Rock-Foo-Fighters-Gallery-26-600x400.jpg

 

 

Link to comment
Share on other sites

^ ik vind Serj Tankian een beetje eng :erm:

 

Mja, maar dat zijn acteurs he. Op Lindsay Lohan na zijn het toch vooral muzikanten die het noorden kwijtraken me dunkt.

 

Ik heb overgens altijd al die indruk gehad, dat de meeste acteurs toch een veel rustiger en stabieler leven leiden dan de meeste pop- en rocksterren... Het muziekcircuit zit vol aasgieren, het filmcircuit iets minder, lijkt mij. En het leven van een muzikant is sowieso turbulenter: touren, jetlag, drugs en drank vliegen rond je oren, meer publieke aandacht,...

 

Dat weet ik niet hoor... Misschien is het wel zo dat je als muzikant soms sneller hoog vliegt dan als acteur, met 1 liedje kan je een gigantisch one-hit wonder worden, maar je moet toch al in een heeeel speciale film mee doen of ze zijn u direct vergeten...

 

Er zijn ook veel kindacteurtjes bij wie het minder is gelopen winona ryder met haar dwangmatig stelen, drew barrymore met haar ontelbare verslavingen (hoewel het weer beter lijkt te gaan), zusjes olsen en de annorexia, daniel radcliffe die niet meer buiten durft komen wegens net overwonnen alcoholverslaving, macaulay culkin,...

Link to comment
Share on other sites

^ ik vind Serj Tankian een beetje eng :erm:

 

Haha er zijn wel meer mensen die dat zeggen :)

 

Op het podium trekt hij ook van die gekke (creepy?) grimassen, en het sikje helpt ook al niet (al is dat tegenwoordig een pak korter + de snor is weg --> véél beter)... Maar als ge hem dan ziet in interviews: de rustigheid zelve. Zachte stem, super-beleefd, glimlachen, heel beredeneerd, belachelijk intelligent. Eigenlijk zelfs een redelijk nerdje, doet me in zijn redeneringen regelmatig aan onze vriend Bellamy denken :LOL:

 

Dat weet ik niet hoor... Misschien is het wel zo dat je als muzikant soms sneller hoog vliegt dan als acteur, met 1 liedje kan je een gigantisch one-hit wonder worden, maar je moet toch al in een heeeel speciale film mee doen of ze zijn u direct vergeten...

 

Er zijn ook veel kindacteurtjes bij wie het minder is gelopen winona ryder met haar dwangmatig stelen, drew barrymore met haar ontelbare verslavingen (hoewel het weer beter lijkt te gaan), zusjes olsen en de annorexia, daniel radcliffe die niet meer buiten durft komen wegens net overwonnen alcoholverslaving, macaulay culkin,...

 

Ja idd mooie lijst van acteurs waarmee het slechter afliep... Ze kwamen nog niet direct in me op. Al zie ik er weer redelijk wat kindsterretjes in staan... Kindjes moeten met rust gelaten worden :noey:

 

Ik denk dat het eerste wat je daar zegt idd veel invloed kan hebben. Té veel druk en aandacht op korte tijd, te veel hoogtes en laagtes etc. Acteurs zijn met een rol maanden en maanden bezig en blijven ondertussen uit de spotlights, en zoals ge zegt: ge moet al straf zijn om als acteur meteen naar de top te schieten na één rolletje...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...