Jump to content

Belgische Musers Thread


LiSN

Recommended Posts

Mja ik kan da snappen, ge gaat veel gerichter naar een festival dan ik... Ik ben eigenlijk gewoon een onverbeterlijk muziek-verslaafde die constant op zoek is naar nieuwe dingen :LOL: En ja, natuurlijk wil ik ook de grote, populaire namen zien, maar tussendoor wil ik ook wat rondhangen en het ene na het andere onbekende groepje gaan checken. Een soort van windowshopping dus :LOL:

 

Hiernet nog één en ander zitten uitpluizen op verschillende websites: blijkbaar gaat Iron Maiden op donderdag headlinen (wat dan betekent dat Placebo toch geen headliner zou zijn?), The Prodigy gaat ook headliner zijn op de mainstage (yuck!!), dus als ik het goed voorheb moeten we toch nog één headliner erbij krijgen :erm:

 

Hm, ik zou beter gewoon stoppen met dat gespeculeer en gaan slapen. Slaapwel! :LOL:

Link to comment
Share on other sites

ik snap dat precies wel. Ik ben slecht in voor mij onbekende bands. Ik kan daar wel naar kijken, maar ik zal nooit iets ervan onthouden. Ik had dat heel hard met The Horrors op het concert van Muse. Ik herinner me er amper iets van. Vooral dat meiske naast me dat riep: "Go away" Behoorlijk grof toch wel.

Maar ik vergeet er alles van.

De enige band die mij fan heeft kunnen maken door hen eens live te zien zonder hen eerder gehoord te hebben zijn The Parlotones. Niet bekend in België jammer genoeg... nog niet, hoop ik

Link to comment
Share on other sites

Haha de "go away" was anders wel meer dan verdiend, hoe slecht waren die man! Niet echt beleefd inderdaad, maar ze hebben het wrs toch niet gehoord ;)

 

Band waar ik echt onderste boven van was, was Emilie Simon, in Parijs als voorprogramma van Placebo, voor de rest kan ik mij niet echt herinneren dat ik ooit iets "live" ontdekt heb... moet meestal een liedje een paar keer horen voor ik er echt voor val, of dat nu op de radio is of via youtube ofzo dat maakt niet ui :)

Link to comment
Share on other sites

Hihi daar ligt dan echt het grote verschil, ik heb v groepen live ontdekt. Ofwel volledig nieuwe groepen, maar ook groepen die ik al lang kende en altijd al wel "ok" vond, maar die mij live plots heleml overtuigden. Placebo bvb, pas sinds vorig jaar echt een "fan" geworden. Ik vond ze altijd al goed, maar toen ik ze live zag (en ook wel door het feit dat hun laatste cd ZO goed is), was ik plots helemaal verkocht. Muse van 't zelfde, al vanaf de eerste keer dat ik ze hoorde (1999) vond ik ze goed en 'k heb ze altijd goed gevonden, maar toen ik ze voor de eerste keer live zag, werd ik echt van mijn sokken geblazen. Binnen de paar maanden had ik al hun cd's en dvd's in mijn bezit :)

 

En wat "The Horrors" als ontdekking betreft... Slht voorbeeld he, ht geen referentie :LOL: Die waren idd rotslecht.

Link to comment
Share on other sites

MILJAAR ik ben zwaar in een 1 april grap getrapt en dan nog wel ene van Muse :(

Ik was onderweg naar deze topic voor "Which songs would you like to hear Muse play at Rock Werchter this summer? Pick your 3 favourites..." toen ik besefte welke dag we vandaag waren :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

^ Hihi Shizu, uzelf niet op tijd gered ;)

het board is berucht om zn 1 aprilgrappen hé ;):D

 

Hihi daar ligt dan echt het grote verschil, ik heb vééééél groepen live ontdekt. Ofwel volledig nieuwe groepen, maar ook groepen die ik al lang kende en altijd al wel "ok" vond, maar die mij live plots helemààl overtuigden. Placebo bvb, pas sinds vorig jaar echt een "fan" geworden. Ik vond ze altijd al goed, maar toen ik ze live zag (en ook wel door het feit dat hun laatste cd ZO goed is), was ik plots helemaal verkocht. Muse van 't zelfde, al vanaf de eerste keer dat ik ze hoorde (1999) vond ik ze goed en 'k heb ze altijd goed gevonden, maar toen ik ze voor de eerste keer live zag, werd ik echt van mijn sokken geblazen. Binnen de paar maanden had ik al hun cd's en dvd's in mijn bezit :)

 

En wat "The Horrors" als ontdekking betreft... Slécht voorbeeld he, écht geen referentie :LOL: Die waren idd rotslecht.

 

Haha ik had de live beleving niet nodig om fan te worden van muse of placebo ;):p

Anderszijds heb ik vaak ook wel van: oooh die heb ik toen daar of daar gemist, omdat ik ze later dan wel leuk begin te vinden

En dan vind ik het wel jammer, maar dat kan je ni op voorhand weten hé :p

Link to comment
Share on other sites

thank god dat ik geen concert van Muse nodig had om fan te worden. Ik ben al fan sinds New Born. Maar de eerste keer dat ik hen live zag was in november int sportpaleis. En dat was echt mindblowing!!!

Ik voel me nog steeds slecht dat ik ze gemist heb in Zuid-Afrika. Ik woonde daar en ik hoorde veel te laat dat ze daar speelden. Gevloekt dat ik toen heb... op mezelf en op het crappy reclame maken van gigs in da land. Da had echt geweldig geweest. Zo echt in een ander land met een andere beleving.

Link to comment
Share on other sites

MILJAAR ik ben zwaar in een 1 april grap getrapt en dan nog wel ene van Muse :(

Ik was onderweg naar deze topic voor "Which songs would you like to hear Muse play at Rock Werchter this summer? Pick your 3 favourites..." toen ik besefte welke dag we vandaag waren :facepalm:

 

Dat is geen 1 april grap, het is een echte poll.

Er is nog een ander topic over de single Exogenesis part 4 en dat is dus wel een grap: http://board.muse.mu/showthread.php?t=72858

Link to comment
Share on other sites

Ja, die poll is echt. Staat op hun site en op hun facebook-pagina. Ik vind het wel tof eigenlijk. Alleen... kies maar eens 3 nummers uit die hele lijst.

Maar exogenesis part 4. Die vond ik al vreemd. Ik haat 1 april. Je bent een hele dag onzeker en verward. Op werk was het ook al een hele dag zo, wat natuurlijk voor nodige hilariteit kon zorgen... maar verder... pffff

Link to comment
Share on other sites

Toch maar vreemd zo'n poll :)

Ik kom eigenlijk nooit in het algemene muse gedeelte dus mij kunt ge daar altijd vanalles over wijsmaken :p:rolleyes::$:LOL:

 

En ik hou ook ni van 1 april, ben altijd al wantrouwig en dan nog een beetje extra :p

Link to comment
Share on other sites

Ik krijg dat zip-bestandje niet open :(

Iedereen is volop bezig over die exo 4 en dingen van feeling good enzovoorts, en ik zit hier te sakkeren.

 

En wat die poll betreft: ik wist ook niet zeker of het een grap was of niet, dat is inderdaad het hatelijke aan 1 april. Ik heb dus die pagina geopend en zomaar op drie liedjes geklikt om te zien wat ik dan als boodschap ofzo zou krijgen... Niks dus :facepalm:

 

Wat ik wel grappig vond: ik had net een paar dagen ervoor nog domweg op het wembley-forum geschreven dat ze een poll zouden moeten doen voor de setlist, of een soort van "wishlists" à la Pukkelpop... En hop, ze doen het zowaar :LOL:

Link to comment
Share on other sites

Het stond nu ook op de facebook pagina van Rock Werchter.

 

ik heb toch maar eens gestemd voor die poll. Maar ni makkelijk hé. Kies er maar eens 3 uit. Ik heb dan maar anderen genomen voor Werchter en Nijmegen. Maar toch, moeilijke keuze

Link to comment
Share on other sites

Eindelijk de tijd gehad om het onderstaande filmpje te beluisteren... Maar wat is er nu zo grappig aan :erm: De humor zal mij wel ontgaan.

 

En wat zat er dan nog in die zip? Ik las precies ook één en ander over Feeling Good en nog een ander zogezegd "saai" lied waar ze dan iets me zouden uitgespookt hebben?

Link to comment
Share on other sites

ik vond het ook niet de meest geslaagde 1 april grap. Net nu ik dacht dat de vergelijking tussen Muse en Radiohead aan het stoppen was, krijg je dat.

Ik vond het idee wel leuk, maar het kon veeeeel beter. Ze hadden mss al eens een ander nummer kunnen nemen... Street spirit (fade out) mss, had veel beter geklonken.

Link to comment
Share on other sites

Ja het feit dat het zo ongelooflijk slecht klinkt is idd wel grappig, ze hebben zich eens goed laten gaan en er waarschijnlijk vooral zelf veel plezir aan beleefd. Maar ja, waarom in godsnaam met heel dat radiohead gedoe afkomen? Ze zijn jaren over tijd... :LOL: Die gasten kunnen toch beter qua humor!!!

Link to comment
Share on other sites

Dat was de grap... mensen verwachten een mooi exo nummer en krijgen deze troep.. En creep word altijd gebruikt met muse-radiohead vergelijkingen.

 

De b-sides:

 

guiding light

 

Feeling Good

 

Ha, dit vind ik al leuker :LOL:

Bedankt om te posten!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...