Jump to content

Belgische Musers Thread


LiSN

Recommended Posts

Da van "interactie met het publiek" trek ik mij totaal ni aan bij een optreden, maar als ge zegt "saai" en "lijkt allemaal op elkaar", dan zou mijn enthousiasme ook snel kunnen weg zijn natuurlijk. Ik ken ook nog niet écht veel muziek van hen, maar nu ge het zegt: veel variatie heb ik nog ni gehoord :erm:

 

Enfin, ik blijf erbij: ik wil ze eerst zelf eens zien, ze maken mij nieuwsgierig :) En als het dan zou tegenvallen zal ik al zeker ni kunnen zeggen da'k ni gewaarschuwd was!

Link to comment
Share on other sites

Tja, gewoon omda ik het ni geweldig vond betekent ook ni da iemand anders mag vinden da ze live wel goe zijn he ;) En 't lag er ook wel een beetje aan da het daar snikheet was en er dus heel wa nodig was om mijn aandacht er goe bij te houden :LOL: Maar mocht 'k nog eens de mogelijkheid krijgen om ze te zien op een festival zal mijn keuze toch nog eerder naar iets anders gaan.

 

Maar 'k hoop wel da gij 't een stuk beter gaat vinden (anders hebt ge betaald voor niks!) :)

Link to comment
Share on other sites

het geluid was echt suuuuperslecht, het stond zo luid dat je eigenlijk alleen nog lawaai hoort en geen melodie meer

de microfoon stond ook slecht afgesteld waardoor er supervaak zone door merg en been gaande biep kwam

het publiek was bijgevolg ook totaal ni mee, alleen bij de singles en ja ik vond het dus nogal teleurstellend...

het had zo goed kunnen zijn, maar van techniek hadden ze dus geen kaas gegeten

vorige week kane zelfde vooruit, zelfde zaal, ongeveer zelfde plaats in de zaal: geluid perfect... perfect optreden...

jammer allemaal... achja dat weten we dan ook weeral hé ;)

Link to comment
Share on other sites

Trug van Vorst, Sigur Ros was goed! En For A Minor Reflection support act heeft me zowaar een kippenvelmoment gegeven :) Ben nu bezig met een filmfragmentje op youtube te zetten, hopelijk is het snel gedaan want ik wil graag mijn bed in :stunned:

De foto's zijn iets minder goeg gelukt (eig mislukt :p) maar dat had op voorhand al wel verwacht, dus no prob. Khad meer filmpjes moeten maken, het geluid is best wel goed, had ik niet verwacht: maar zo'n hele avond door dat schermje kijken is ook niets, en ik vind het ook niet leuk voor de omstaanders als die de hele tijd afgeleid worden door mijn verlicht led-schermpje.

 

Hoogtepunten: Svefn-g-englar, overgang Seaglupur (spelling...-)->Festival, All Right en Untitled 8.

 

Uka ik hoop dat je foto's beter gelukt zijn als de mijne :LOL: ( als je er gemaakt hebt ) Oja ik heb tijdens Gobbeldigook wat publiek gefilmd, kzal die ook eens uploaden miss zien jullie jezelf staan.

 

(als eerste op the tube blijkbaar)

 

Svefn-g-englar

 

 

Gobbledigook

Link to comment
Share on other sites

Allez dan heeft Shizugatake meer chance gehad dan Ava precies... Nochtans is Vorst Nationaal ook ni bepaald een zaal met geweldige akoestiek, maar als er écht goeie geluidsmensen zijn halen die wel het beste uit die zaal, heb het ook al gemerkt bij Smashing Pumpkins: bijzonder goed geluid naar Vorst-normen!

 

Ava, da's echt spijtig van MGMT. Ik kan ook sterk ontgoocheld zijn als het geluid tegenvalt, het is tenslotte het belangrijkste en ik ben ook altijd vrij kritisch over de geluidskwaliteit... Je kan er de beste concerten mee naar de zak helpen, wie er ook op het podium staat.

Link to comment
Share on other sites

fans van Ghinzu ier? Check ZEER SNEL deze post:

http://board.muse.mu/showpost.php?p=5225321&postcount=490

 

Sigur Rós was goed zondag, maar nie echt beter dan Pukkelpop of Werchter vond ik

Ik vond de videoprojecties zelfs irritant of niet passend :erm:

 

En Vorst is uiteindelijk maar een dwaze zaal :p Ze lieten ons eerst nie in de vestiaire (was afgesloten :erm:) en toen stuurde ne pipo ons naar boven omdat daar ook een vestiaire zou zijn. Niet dus! Toen mochten we ook nie meer naar beneden door nen anderen irritante pipo. Dan maar naar het centrale stuk voor het podium afgedaald, waar we ook eerst nie door mochten wegens 'volzet'. Via een ander wegsken er toch geraakt :p

 

Serieus, zo'n slechte organisatie. Hele tijd me mijn vest, sjaal en pullover aan mijn voeten moeten staan :mad:

Link to comment
Share on other sites

Haha welkom in Vorst Uka :LOL:

 

Ik heb daar ook al zo'n stoten voorgehad, mijn pa heeft zo ooit voor een concert van Aerosmith zo'n "security" gastje dat al te stoer wou doen, letterlijk op zijn plaats gezet. Die wou hem namelijk VOOR het concert al verbieden om onze eigen tribune binnen te gaan, zogezegd wegens volzet, maar mijn pa was gewoon even naar het toilet geweest, wat anderhalf uur voor aanvang van het concert echt nog wel mag. Zet da gastje - toch wel de volle 55 kg ;) - zich voor de deur: "je mak ni meer binne!". Dan was 't heel even discussie maar al heel snel zei mijn pa droogjes: "ik kom van daar... en ik ga terug naar daar", en dan gewoon de deur met volle kracht opengezwaaid, 't gastje zat er ergens achter... It made my day :)

 

Ook da verhaal van ni op het middenplein te mogen ken ik: ik zie daar constant langs overal mensen vanop de tribunes naar het middenplein springen etc, zonder enig probleem :) Idd echt een k*tzaal maja, wa hebben wij dan wel van écht goeie concertzalen? :erm:

Link to comment
Share on other sites

Haha welkom in Vorst Uka :LOL:

 

Ik heb daar ook al zo'n stoten voorgehad, mijn pa heeft zo ooit voor een concert van Aerosmith zo'n "security" gastje dat al te stoer wou doen, letterlijk op zijn plaats gezet. Die wou hem namelijk VOOR het concert al verbieden om onze eigen tribune binnen te gaan, zogezegd wegens volzet, maar mijn pa was gewoon even naar het toilet geweest, wat anderhalf uur voor aanvang van het concert echt nog wel mag. Zet da gastje - toch wel de volle 55 kg ;) - zich voor de deur: "je mak ni meer binne!". Dan was 't heel even discussie maar al heel snel zei mijn pa droogjes: "ik kom van daar... en ik ga terug naar daar", en dan gewoon de deur met volle kracht opengezwaaid, 't gastje zat er ergens achter... It made my day :)

 

Ook da verhaal van ni op het middenplein te mogen ken ik: ik zie daar constant langs overal mensen vanop de tribunes naar het middenplein springen etc, zonder enig probleem :) Idd echt een k*tzaal maja, wa hebben wij dan wel van écht goeie concertzalen? :erm:

 

haha, zalig verhaal :D

 

goh ja, ik ben sowieso nie voor die grote concertzalen

 

geef mij maar de kleine zaaltjes, zoals de Vooruit en de Handelsbeurs in Gent, lekkere gezellige sfeer :) Of de AB in Brussel, ook heel tof!

Link to comment
Share on other sites

Ava, da's echt spijtig van MGMT. Ik kan ook sterk ontgoocheld zijn als het geluid tegenvalt, het is tenslotte het belangrijkste en ik ben ook altijd vrij kritisch over de geluidskwaliteit... Je kan er de beste concerten mee naar de zak helpen, wie er ook op het podium staat.

Idd, het is al bijna erger als het geluid van de zaal slechter is dan als de groep zelf slecht is... Ik heb Basement Jaxx ne keer op Lowlands gezien en da geluid was zoooo slecht da we na 5 minuten weg zijn gegaan. De geluidsboxen in die tent stonden zo slecht afgesteld da ge alles twee keer hoorde :rolleyes: En het stond nog eens veel te luid ook, dus ge hoorde alleen maar lawaai eigenlijk.

Link to comment
Share on other sites

Ja daarom dat ik er mij zo dubbel aan geirriteerd heb

het had goed kunnen zijn, maar het was slecht door het geluid

en het was hun eigen schuld want het weekend ervoor was het wel goed bij kane...

achja...

fijn dat sigur ros wel goed was ;)

nog leuk concert nieuws? :p

Link to comment
Share on other sites

Heh net vandaag concertnieuws binnengekregen zi: tickets gewonnen voor I'm From Barcelona morgen in Brussel :LOL: Ik weet eigenlijk totaal niet wat ik ervan moet verwachten, heb één lied van hen gezien op Pukkelpop twee jaar terug maar de rest had ik gemist... Maar 'k heb er zin in, en als 't tegenvalt dan is 't toch maar 'van de gratis' geweest he.

Link to comment
Share on other sites

En het stond nog eens veel te luid ook, dus ge hoorde alleen maar lawaai eigenlijk.

 

Dat is dus altijd mijn ultieme punt van ergernis op concerten; veel te luide muziek. Daarmee ruïneer je sowieso direct alles. Van't jaar op Pukkelpop bijna constant met mijn rubberen oordopjes naar optredens staan luisteren en zelfs dan kraste het bij momenten gewoon in mijn oren. Zonder dopjes is er echt helemaal geen genieten meer aan, en het is nog schadelijk ook. Grrr!

Link to comment
Share on other sites

Wel Ava, ik ben u twee keer het antwoord min of meer schuldig :)

 

Waar gewonnen: ik DENK dat het op de site van den AB zelf was, via een newsletter ofzo, want als ik mij goed herinner was de vraag wanneer ze voor het eerst in den AB hadden opgetreden of zoiets...

 

Private gig of niet: ook dat weet ik niet precies meer... Ik denk dat het een "showcase" was, dus meestal is da zo wel iets "secret". Ik heb ooit hetzelfde gewonnen om Krezip te gaan zien via Jim, en da was ook zo'n "showcase" van de nieuwe cd, vlak voor hun eigenlijke AB-concert.

 

Enfin, dit alles om maar te zeggen dat ik gewoon altijd gelijk zot aan allerlei wedstrijden deelneem, af en toe win ik dan eens iets (nu toevallig 2x op rij) en dan weet ik ni meer vanwaar het komt :LOL:

 

Andy, gaat gij ook? Waar zit ge trouwens he, al lang geen posts meer gezien van u!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...